.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما تا انتخابات
 

آخرین عناوین
معرفي عجايب هفتگانه اشكورات گیلان
يگانه چاكلي
معرفي عجايب هفتگانه اشكورات گیلان

1-«مسجد ناصرالحق يا ناصرالكبير(ع)روستاي رودبارك»معروف به آستانه هفت امام روستاي رودبارك از دهستان اشكور سفلي

تصویر بالا مربوط به آستانه هفت امام رودبارک است که در قرن سوم هجری قمری ساخته شده است .

 2-« كوه عروس و داماد روستاي زياز »واقع در قسمت شمالي سي پل از دهستان اشكور سفلي

3-« درياچه روستاي صمد آباد» از دهستان شوئيل

4-« غار  واردار  روستاي دليجان » از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

 5-« سرچشمه رودخانه آسما نرود» واقع در روستاي دليجان از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

6-« داركردان رجه  روستاي گيري» از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

7-«  تونل  روستاي يازن»  واقع در انبار كاه آقاي صدرا  يازني از دهستان اشكور شهرستان رامسر

 ضمنا ،مشخصات هريك از عجايب هفتگانه فوق به شرح ذيل ارايه مي گردد .

 1- تاريخچه مسجد روستاي رودبارک معروف به آستانه هفت امام روستاي رودبارک

 روستاي رودبارک با روستاهاي نرکي و توسه­چال همسايه بوده ودر35 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 50 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رودسر واقع شده است.

در قرن سوم هجري قمري به دستور ناصرالحق ( ناصر الکبير عليه السلام ) ابومحمد حسن معروف به حسن اطروش ( از القاب امام زين العابدين ) نوه حسن بن زيد در روستاي رودبارک مسجدي ساخته شد که بعدها اين مسجد بنام آستانه هفت امام معروف گشته است. با اينکه هفت امام در اين بقعه به خاک سپرده شده­اند، ليکن هيچکس نبود که در ان زمان نام يکي از آنها را به خاطر داشته باشد.

در داخل آستانه يک ميله آهني قراردارد که مزار هفت امامزاده را از قسمت ديگر آستانه جدا مي­کند.

 چشمه­اي نيز در پايين آستانه قراردارد که آب آن شور و براي دفع امراض از آن استفاده مي­شود. 

خصوصيات ظاهري آستانه هفت امام به شرح زير است :

فاقد صندوقچه، سه در چوبي دو لنگه در سه جهت غرب و شرق و شمال، چهار طرف ايوان، تعداد 22 ستون که با آجر البرز ساخته شده است و  دردورادور آستانه، يک در دولنگه فلزي در ورودي ايوان، يک ستون چوبي در وسط آستانه و سراسر بام پوشيده از سفال است.

تخته چوبهايي نيز در آستانه قراردارد که برروي آنها عبارات زير حک شده است :

                 ابر آمد و زار زار بر سبزه گريست                         بي باده گلرنگ نمي­بايد زيست

                 اين سبزه که امروز تماشاگه ماست                         تا سبزه خاک ما تماشاگه کيست

                                                                                 في سنه 1223

           له ملک نيادي کل يوم لدوللموت و انبوللخراب                 في سنه 1223

          آيه ان يکاد نيز به شکل کامل به روي تخته چوب ديگري حک شده است .

       درب چوبي بي بي هيبت

  درب چوبي که به بي بي هيبت معروف مي­باشد، در قسمت غربي ديوار آستانه نصب گرديده و اعتبار زيادي به آستانه هفت امام بخشيده است. تا کنون اين درب دوبار توسط کساني به سرقت رفته، ولي به لطف خدا دوباره به جاي خودش برگشته است.

ضمنا اهالي روستاي رودبارک مي­گويند: در پايين روستا سوراخي وجود دارد که اگر موجود زنده­اي درنزديکي آن قرار گيرد، در اثر گاز فراوان از بين مي­رود.

 2- کوه عروس و داماد روستاي زياز :

روستاي زياز با روستاهاي آغر بن کندسر، گرمابدشت،ديورود و سجيران همسايه بوده و در 26 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 41 کيلومتري جنوب غربي شهرستان رودسر واقع شده است. همچنين روستاي زياز، مرکز دهستان اشکور سفلي نيز مي­باشد.

در شمال منطقه سي پل، کوه سنگي با شيب بسيار تند واقع گرديده است که در بالاترين نقطه آن دو مجسمه  سنگي بشکل عروس و داماد قرار دارد. نقل است که در گذشته­هاي دور پسر و دختري بدون اذن والدين خويش زندگي زناشويي خود را آغاز مي­کنند تا اينکه در اثر اين بي حرمتي مورد عاق والدين واقع شده و در نقطه­اي که در حال حاضر به " عروس و داماد " معروف است، به شکل دو انسان تبديل به سنگ مي­شوند.

 کوه عروس و داماد بواسطه اينکه در بين کوههاي ديگر اشکور از زيبايي و شکوه خاصي برخوردار بوده و نظر هر بيننده­اي را در حال گذر از اين منطقه به خود جلب نموده و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستي که باعث اين همه زيبايي است، مي نمايد.

3- درياچه روستاي صمد آباد :

روستا ي صمدآباد  با روستاهاي اکبرآباد، برمکوه، تلابنک، وگلخاني، دشتک و زراکي همسايه بوده و در 54 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 69 کيلومتري شهرستان رودسر واقع شده است.

 ساکنان اين روستا معتقدند که نام اصلي اين روستا در گذشته چيز ديگري بوده است. نقل است که در گذشته دو سيد در تاريکي شب وارد اين روستا شده، اما کسي حاضر نشد که آنان را در منزل خود پناه دهد تا اينکه سرانجام در منزل پيرزني که تنها زندگي مي­کرد وارد مي­شوند در اين هنگام آن دو به پير زن از آب گرفتن تمام روستا خبر مي­دهند. سپس وقت موعود فرارسيد و تمام روستا را آب فرا مي­گيرد. بعدها فردي به نام صمد تصميم به آباداني اين روستا مي­گيرد. از آن زمان تاکنون اين روستا به صمدآباد معروف گشته است. درياچه­اي نيز در اثر آب­گرفتگي از آن زمان تا کنون برجاست که يکي از بزرگترين درياچه­ها و از جمله عجايب هفتگانه اشکور به شمار مي­آيد.  

4- غار وادار روستاي دليجان :

روستا ي دليجان  با روستاهاي تواسانکش و ياسور همسايه بوده و در 47 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 62 کيلومتري شهرستان رود سر واقع شده است.

غار وادار، آثار آبادي و آجرهاي قديمي در کجيل سرا ((kojil sara  ))، آسياب قديمي بومي­تله ((bomeytale  )) از نقاط معروف و قديمي اين روستا به شمار مي­رود. غار وادار که در مشرق روستا واقع شده از منطقه ونکش ((h venekas )) شروع و تا غار وادار امتداد دارد.

 در فاصله اين دو نقطه که بصورت تونلي زيرزميني است دهانه آن در منطقه وادار گشاد و پهن مي­گردد و در حال حاضر در اين نقطه بصورت يک غار آشکار است. اين غار در امتداد سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع شده و از حيث قدمت داراي تاريخ بسيار دور ودرازي است و يکي از عجايب هفتگانه اشکور به حساب   مي­آيد.

 

5- " دارگردان رجه " روستاي گيري :

روستا ي گيري  با روستاهاي کياشکول، ميانرود و محمودلات همسايه بوده و در 68 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 83 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رودسر واقع شده است. اين روستا در منتهي اليه اشکور بالا و در پاي قله معروف بزاکو قرار گرفته است در ميان منطقه زورو و قله بزاکو، دارگردان رجه واقع شده است که استان گيلان و استان مازندران را از همديگر جدا مي­کند.

 در اين نقطه تصوير چند انسان که در حال حمل درخت بوده بصورت سنگ سياه درآمده و چشمان تمامي آنها به طرف کوه بلور يا شاه سفيدکوه مي­باشد. نظير اين مکان (( کوه عروس و داماد )) در نزديکي روستاي زياز بوده که اين نقطه نيز يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور به شمار مي­آيد.

 

6- سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع در روستاي گيري :

آسياب قديمي که در جنوب روستاي مذکور واقع شده است ، در حال حاضر متعلق به آقاي کشتگر مي­باشد. اين آسياب شايد يکي از معدود آسيابهاي اشکور است که هنوز هم از مناطق دور و نزديک براي آسياب کردن گندم مورد استفاده قرار مي­گيرد.علت اصلي برقراري اين آسياب آب فراواني است که از دهانه يک سنگ بزرگ بيرون مي­آيد که اين محل سرچشمه رودخانه آسمانرود مي­باشد. اين چشمه که معروف به آسمانرود بوده به علت صافي و زلالي آب به اين نام معروف گشته است. و بعنوان يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور معرفي گرديده است.

7- تونل طولاني روستاي يازن :

روستا ي يازن  با روستاهاي تمل، نارنه و سپارده همسايه بوده و در 118 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رامسر واقع شده است.

دراين روستا در انبار کاه شخصي به نام صدرا... يازني يک تونل بسيار طولاني وجود دارد که به عقيده اهالي راه به جايي دارد.  صاحب کتاب از آستارا تا آستارباد نيز از وجود اين  تو نل بسيار طولاني در روستاي  يازن ياد مي­کند. اين تونل يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور به حساب مي­آيد.

از کليه هموطنان عزيز و علاقه­مند به زيارت و سياحت دعوت مي­گردد،   بويژه درماههاي ارديبهشت الي مهر ماه ( ايام خوش آب و هوا ) از عجايب هفتگانه اشکور و ساير نقاط ديدني و جذاب مناطق اشکورات که داراي  قدمت ديرينه پس از اسلام دارد، بازديد فرمايند.

منبع: يگانه چاكلي،؛حسن، كتاب جغرافياي تاريخي اشكور ،ناشر تابان،چاپ اول سال 1381


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ابراهیم صفری کندسری 15 خرداد 1386
4
3
پاسخ
از شما متشکرم . درباره ی روستای آغوذبن کند سر بیشتر توضیح دهید
بهنام 7 تير 1386
3
1
پاسخ
خسته نباشي
ايكاش از هر كدوم ازين آثار چند عكس هم قرار ميدادي
موفق باشي
مریم 4 ارديبهشت 1388
2
3
پاسخ
از شما ممنونم
ما خودمون اهل اون جائیم
یعنی فامیلیمون اشکوری است !
اما تا حالا نرفتیم اون جا!!
صديق 13 خرداد 1388
2
0
پاسخ
باسلام خدمت هموطنان عزيز . عكسهاي طبيعت زيباي اشكورات مكمل توضيحات است كه همراه نيست . بيننده عزيزي كه اعلام داشتند اشكوري هستند ولي آنجا را نديده اند . در صورت امكان كمي بيشتر توضيح و معرفي نمايند تا انشادا.. در خدمت باشيم
زهرا 21 مرداد 1388
3
1
پاسخ
سلام و تشکر از اطلاعاتی که از مناطق زیبای اشکورات دادید. من از اهالی یکی از روستاهای اشکور سفلی هستم تعدادی عکس از روستاهای آنجا دارم که البته بیشتر از کیاسه است. اما سایت یا وبلاگی ندارم که بخواهم در آنجا قرار دهم.
موسی 26 بهمن 1388
2
1
پاسخ
من بچه یاسور هستم ویکی از عجایب جالبی که در یاسور وجود دارد اینه که یکقاری در گوسمنشدره وجود دارد که هنوز کسی داخلش نرفته است لطفا اقدام کنید
ضیا اشکوری 11 اسفند 1388
1
1
پاسخ
درود بر شما اهل کاکرود هستم از دیدن سایت شما بسیار خوشحال شدم جند عکس از اشکورات بخصوص کاکرود دارم در فرصت مناسب با شما تماس خواهم گرفت یا برای شما ارسال خواهم کرد
حسن 24 اسفند 1388
0
0
پاسخ
عکس های اشکور را برام بفرستید اگر امکان داردhsharifi20@yahoo.com
بهار 15 ارديبهشت 1389
0
0
پاسخ
لطفا درباره روستای پرچکوه در اشکور علیا هم بنویسید.باتشکر
نادر دوزنده کاکرودی 23 ارديبهشت 1389
3
1
پاسخ
من اهل کاکرود هستم وخیلی خوشحال شدم که این سایت رو دیدم.عکس های زیادی دارم از کاکرود که سر فرصت براتون ارسال خواهم کرد.هر وقت که تابستانها به کاکرود میرم از دیدن آن همه زیبایی به وجد میام
مسلم 14 تير 1389
0
0
پاسخ
در مورد روستای سارم بنویسید.وازمسئولان درمورد خرابی راه آسمانرو مسائدت بجوئید.با تشکر
فیروز رضاپور 19 مرداد 1389
2
1
پاسخ
باتشکر از شما
لطفا از آب معدنی سجیران و غار گللوکه سجیران بیشتر بنوسید
نادر صادقي اركمي 17 شهريور 1389
1
2
پاسخ
با سلام و خسته نباشيد به شما عزيزان سايت شمال نيوز....از مطالب زيبايي كه گردآوري كرديد خيلي لذت بردم....من در جواني اينجاها كوهنوردي كرده ام و با خواندن آن لذت بردم... من بجه ي روستاي اركم(orkom) هستم. ودر حال حاضر در اصفهان زندگي و كار ميكنم...تحصيلات مهندسي و موسيقي دارم...
موسی 4 مهر 1389
1
2
پاسخ
من بچه یاسور هستم ممنون از اطلاعات شما در حال حاضر در اکوادور زندگی میکنم.
نا شناس 24 آبان 1389
0
0
پاسخ
جالب بود
قلی زاده گیری محمد حسین 26 آبان 1389
1
0
پاسخ
با سلام خدمت همه دوستانی که در جمع آوری چنین اطلاعاتی صادقانه زحمت کشیدن.من وقتی عکس روستاها رو دیدیم به یاد بچه گیهام افتادم. که الان هزاران فرسنگ ها فاصلی بین ماست.
ولی به قول بهار (شاعر):دردا و دریغا که چنان گشتی بی من
کز بافته ی خویش نداری کفن من

امروز همی گویم با محنت بسیار
دردا و دریغا وطن من، وطن من
ابراهیم علی محمدی 26 دي 1389
2
0
پاسخ
بادرود به شما امیدوارم تندرست باشید به نظر میرسد جای عکسهای زیبای اشکور برای بینندگان بسیار جذاب باشد.
نا شناس 10 بهمن 1389
0
0
پاسخ
سلام.ميشه در باره موقعيت اب وهوايي و زمين شناسي ييلاق سرده مطالبي برام ارسال كنيد ؟متشكرم
همشهری 11 بهمن 1389
0
0
پاسخ
دوست عزیز در مطالعه که داشتم 64 امامزاده در منطقه اشکورات پیدا کردم و تمامی این در سر گل هر منطقه ای قرار دارند و من یک امامزاده پیدا نکردم در ته دره یا یک نطقه پرت باشد . یعنی بهترین مکان و جا مال اینها است چطور است که این امامزاده ها در بهترین نقاط به رحمت ایزدی رفتند .؟
مهراسا اشكواري 23 اسفند 1389
0
0
پاسخ
سلام جالب بود
حسین 12 فروردين 1390
0
0
پاسخ
سلام.لطفا در مورد شاه سفید کوه مطلبی بگذارید
qasem 26 فروردين 1390
0
0
پاسخ
درود شرایطی مهیا شود تا با ارسال عکس به معرفی هرچه بیشتر اشکورات کمک کنیم
مجید فرج پور 25 ارديبهشت 1390
1
0
پاسخ
با سلام - از سایت بسیار زیبایتان متشکرم گرچه من کل اشکورات را گشته ام و از زیبایی های آن اطلاع دارم ولی باز از توضیح و توصیف شما متشکرم -انشاالله موفق باشید ( مجید فرج پور از کلاچای -بی بالان )
سعيد اسماعيل پور 16 خرداد 1390
0
0
پاسخ
درود بر همه اشكوريان عزيز
بهروز پورشریف سورکوهی 29 تير 1390
1
0
پاسخ
سلام-من بعضی از مکانها مثل آسمان رود-کاکرود-زیاز -سجیران-...رودیدم بهشت خدا رو زمین-حتی یک بار یک خارجی مقیم ایران -که برای دیدنم به شمال اومده بود-گفت من رو ببر جایی که تو یه فیلم مدرسه بود-وقتی بردمش به اونجا دهنش از تعجب باز مونده بود-بعدها خانمش به من گفت که شوهرم گفته اونو به آرزوش رسوندم-باور نمی کرده که چنین جایی رو زمین وجود داشته باشه-توصیه می کنم یک بار هم شده برای دیدن اشکور برید
صابر قنبری 9 مرداد 1390
0
0
پاسخ
با سلام خیلی خیلی ممنون واقعا شکه شدم وقتی سایت بچهای اشکورودیدم دمتون گرم من اهل کیاسه هستم وعکسو فیلا کیاسرو میفرستم ...
محمدشهبازی شوییلی 3 شهريور 1390
0
0
پاسخ
باسلام خوشحالم که ازطریق این سایت با کیله شما همولایتی ها اشنا شدم .
به امید موفقیت و سربلندی
یگانه چاکلی علی 19 مهر 1390
1
0
پاسخ
به سلام از چاکل و لیاسی و تکامجان که گل سر سبد اشکور است مطلبی ندیدم امیدوارم این سایت همه اشکور را به مردم بشناساند i
نا شناس 4 آبان 1390
1
0
پاسخ
سلام!با تشكر از مطالبتون.اميدوارم همه به اين سايت مراجعه كنند و روستاي اشكور را بشناسند.چون فاميلي ما اشكوري و خيلي ها اونو غلط مي خونن
Reza 6 آبان 1390
3
0
پاسخ
بد نبو فقط عکس هاش رو بیشتر کنید.
پاسخ ها به این نظر
کریم رهبر سنگسرودی 4 مهر 1393
با سلام.لطفا از تمام روستاها اگه امکان دارد در سایت عکس بزارین.با تشکر از دست اندرکاران سایت.
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 12 آبان 1390
2
0
پاسخ
خدا را شكر كه هستند گنجينه هاي بكر ايران را در ياد ها زنده كنند و تلاش و زحمت زنان و مردان آن خطه زنده بماند .
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 14 آبان 1390
0
0
پاسخ
مهدي نژاد لات محله : اشكور ديار صفا ،بركت ، زحمت و تلاش مردان و زنان بي توقع و بازوي اقتصاد گيلان پر بركت باد .
فاطمه رضایی- رحیم آباد 16 آبان 1390
2
0
پاسخ
سلام.مطالب خوبی بود ولی ای کاش با عکس مناطق و توضیح بیشتر
مهدي نژاد 22 آبان 1390
0
0
پاسخ
با تشكر از توجه و حسن انتخاب شما از روستاي سرسبز لاتمحله و محل تلاقي دو رودخانه كلرود و پلورود ديدن فرواييد .
نا شناس 30 آبان 1390
0
0
پاسخ
شمي دست درد نكنه
علي شمسي ازديني 23 آذر 1390
0
0
پاسخ
با سلام و تشكر از زحماتي كه در اطلاع رساني و شناساندن اشكورات داريد "در خصوص جاده هاي روستايي و مشكلات مردم در اين زمينه و اقتصاد و محصولات كشاورزي بخصوص فندق و ... كه نقش مهمي در تامين نيازهاي كشور دارد بيشتر مطلب ارائه دهيد تا بلكه شايد توجه مسئولين در بابت عمراني به منطقه عنايتي بشود. انشا ...
بهنود 8 دي 1390
1
0
پاسخ
اشکور تاریخ و رازهای زیادی دارد
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 19 بهمن 1390
0
0
پاسخ
به همه سرنشينان كوه هاي سرسبز اشكور وبخصوص مردم دوست داشتنى لاتمحله فرارسيدن سال نو 1391 را تبريك ميگويم
آقاجانی ازدینی 12 اسفند 1390
0
1
پاسخ
سلام
پیشاپیش سال جدید روبه اشکوری های زحمتکشم مخصوصا مردمان اشکور سفلی دهستان شوئیل روستای باغسر تبریک عرض میکنم.
ازاکوادور
محرمعلي هشيوار 13 اسفند 1390
2
0
پاسخ
باسلام و تشكرخدمت دوستان عزيز ،لطفا در خصوص برگذاری بزرگترين مراسم يادواره شهدای مظلوم و محروم منطقه اشكورات كه هر ساله همراه با مراسم مذهبی سنتی علم برچينی كه با حضور سبز مشتاقان ابوالفضل عباس (ع) كه در روستاي طيولا برگذار ميشود اطلاع رسانی لازم را معمول فرماييد.
با تشكر:هشيوار
عليپور مايستاني 5 ارديبهشت 1391
0
1
پاسخ
باسلام
از اينكه اين سايت رو راه اندازي كردين ممنونم
اميد وارم كه هدف تون رو از دست ندين
منتظر مطالب جذاب و خاندني هاي بيشتر (عكس يادتون باشه حتي اگه با گوشي گرفته شده باشه)هستم

با درود به تمام ييلاقي ها اشكوري ها مايستاني ها لترودي ها و . . . . . .

دوست تان دام


يا حق
محمد حسین تقی پور 6 ارديبهشت 1391
1
1
پاسخ
با سلام من از روستای تکامجان هستم که این روستا یکی از مکانهای دیدنی وزیبای اشکورات می باشد از جمله بزا کوه عروسه تله چنار دار که خوب است عکس این منا طق را در سایت گذاشته تا علاقه مندان رویت نمایند وبزرگترین مشکل روستای ما جاده خاکی می باشد که رفت وآمد به سختی انجام می پذ یرد با تشکر تقی پور هستم از تکامجان
شاهراجی 1 خرداد 1391
0
0
پاسخ
با سلام و خسته نباشید من هم اصالتا اشکوری (شاهراجی و متولد ارکم) هستم ساکن تهران احتمالا خواهرزاده آن آقایی هستم که از اصفهان کامنت گذاشته. نکته تاسف باری که در مورد اشکورات وچود دارد این است که این منطقه بکر و زیبا در منطقه کوهستانی شمال کشور خوابیده است و افسوس بر مردمانی که در منطقه جلگه ای شمال زندگی می کنند و حتی یکبار هم یکساعت در تمام عمرشان وقت نمی گذارند که این مناطق را ببینند و از ما بهترانشان با پول های گزاف زحمت می کشند می روند ترکیه تا حین جهانگردی! از این دست مکانها را بازدید کنند و به افتخارتشان اضافه کنند.
صمد اشکور دلیلی 5 خرداد 1391
0
0
پاسخ
باتشکر از شما عزیزان درسایت شمال نیوز من از روستای نداک اشکور بالا هستم درمورد دیدنیای اشکور منطقه رامسر مثل کوه بلور (سفید کوه)سلمبار نداک وآبشار میج و... نیز اطلاعات وعکسهایی بگذارید تامورد استفاده همه دوستاران مناطق خوش آب وهوای اشکور قرار گیرد .صمد اشکور دلیلی از نداک
حسين 19 خرداد 1391
0
0
پاسخ
از ييلاقات زبران وسرده هم مطالبي بنويسيد
نا شناس 25 خرداد 1391
0
0
پاسخ
سلاماز روستای ما لیماچان تصویر و مطلب بگذارید ممنون
نعمت اله طالشي انبوهي 11 تير 1391
0
0
پاسخ
سلام ساكن قزوين هستم .ولي زادگاهم روستاي انبوه از توابع بخش عمارلو رودبار زيتون مي باشد .پدر بزرگ من به نام حسن در حدود 150 سال پيش از روستاي نداك به كليشم وبعد به روستاي انبوه مهاجرت ودر اين روستا ماندگار مي شود. اقوام من در انبوه ساكن هستند .در خواست بنده اين است كه اكر خواننده اي از روستاي نداك اطلاعاتي دارد به ايميل بنده تماس بگيرد . متشكرم
حسینی آبدشتی 26 تير 1391
0
0
پاسخ
سلام
ازروستای زیبای گرمابدشت که درواقع محل اصلی خریدوفروش محصولات منطقه وهمچنین راه اصلی ورودی به مناطق زیبایی که معرفی کردیدنیزمطالبی بنویسید
علي قرباني زيازي 16 مرداد 1391
0
0
پاسخ
بسيار متشكر كه از منطقه اشكورات مطلب گفتيد ، من اخيراً ٥/٩١ از مسير باراجين قزوين رفتم كليشم واز اونجا رفتم به ديلمان -شوك-و رحيم اباد ، مناطق بسيار زيبا و بكر ،خصوصاً درياچه كليشم خيلي قشنگ بود توصيه ميكنم حتماً از اين مسير بريد، اگه راهنمايي خواستيد در خدمتم٠٩١٢١٩١٦٨٤٥ قرباني
نا شناس 3 شهريور 1391
0
0
پاسخ
تی قربان برار . تی دم گرم.
مسعود 5 مهر 1391
0
0
پاسخ
سلام خسته نباشی
س.یوسف زاده 11 مهر 1391
1
0
پاسخ
باسلام وتشکر از سایت جالب وزیبای شما.لطفا از روستاهای تکامجان چاکل و لیاسی و منطقه ییلاقی سیاهرزه و بزاکوه اطلاعات و عکس رو سایت قرار دهید.
س.یوسف زاده 11 مهر 1391
0
0
پاسخ
باسلام وتشکر از سایت جالب وزیبای شما.لطفا از روستاهای تکامجان چاکل و لیاسی و منطقه ییلاقی سیاهرزه و بزاکوه اطلاعات و عکس رو سایت قرار دهید.س.یوسف زاده هستم از رحیم آباد/
رضا 27 آبان 1391
0
0
پاسخ
عالی عالی بود
جوانان حسینیه 2 آذر 1391
0
0
پاسخ
سلام.
ما جوانان حسینیه شهدای کربلا اقدام به ساخت وبی در مورد حسینیه کرده ایم که از شما دوست گرامی خواهشمندیم ما را لینک کرده و به ما سر زده و ما را از نظرات خود بهره مند کنید.
با تشکر جوانان حسینیه
سر بلند و پا بر جا باشید
نا شناس 18 بهمن 1391
0
0
پاسخ
با سلام اهل كاكرود هستم من يك كتاب گيلكي در مورد كوه عروس داماد باعنوان عروس داماد سنگ سيا ببون نوشته اصغر امير زاده واجارگاه دارم كه خيلي خوب زندگي اندو نفر را توصيف كرده دوست داشتم عكسشو اينجا ميديدم با تشكر از شما (س_اسماعيلي كاكرودي از نوشهر)
صمد اشکور دلیلی 22 بهمن 1391
2
0
پاسخ
باتشکر از سایت شما ودست اندرکاران عزیز لطفا در صورت امکان عکسهای مناطق زیبا اشکور بالا ازحومه مازندران واشکور پایین از گیلان را به ایمیلم بفرستید صمد از نداک مقیم تنکابن
رستمي از ليما 25 بهمن 1391
0
0
پاسخ
كاش در عجايب تون نامي هم از قلعه ليما ميبرديد
رضا 3 اسفند 1391
0
0
پاسخ
سلام توضیحاتتون خیلی قشنگ بود ولی لطفأعکس هم بگذارید
سیروس 5 اسفند 1391
0
0
پاسخ
سلا م خسته نباشید از اشکور سفلی روستای شفیع اباد هستم روستاهای همجوار ما تکاس و دارجه در مشرق ولسبو و گلایه در مغرب مومن زمین و برگام و لترود در شمال و گونکول کوهی که گیلان را از قزوین جدا می کند در شمال ان واقع شد ه اند در دامنه کوه گونکول مراتع تابستان نشین بسیار خرم وجود دارند از مراتع مهم بخش غربی ان کلمازو و سیاهدشت می باشند این دو مرتع که در اولی گوسفند چرا و دومی گاو چرا بوده و هستند تحت تملک و مدیریت سرگالش معروف وخییر مجید قربانی است مراتع بخش شرقی که زبران و بالا دشت نام دارند تحت تملک اهالی ازارکی و طول لات است که عمدتا گاوچران بودند
مسعود نور محمدی لیاسی 25 اسفند 1391
0
0
پاسخ
از کارخوبی که برای شناساندن سرزمین مادری وهمیشه جاودان اشکور انجام داده اید تشکر می کنم باشد ارزش این کار شما باعث شکوفایی روزافزون اشکور کردد.
محمد دوستی - کتالم 25 اسفند 1391
0
0
پاسخ
با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز

از اینکه لطف می کنید واین همه اطلاعات در باره قدمت منطقه اشکور در اختیار بازدیدکنندگان به سایت قرار می دهید تشکر نموده و خواستم تقاضا کنم در باره
کل منطقه اشکور در حال حاضر اللخصوص روستای گیری مطلب و عکس
اگه امکان داره رو سایتتون قرار بدین
با تشکر
و موفقیت برای تمامی اشکوریان
سجاد 16 فروردين 1392
0
0
پاسخ
خیلی خوب
نا شناس 23 فروردين 1392
0
0
پاسخ
سلام خیلی خوب بود لطفا درباره ی افسانه های اشکور هم بنویسید
حسینی آسابدره 10 ارديبهشت 1392
0
0
پاسخ
با سلام و احترام . ممنون از تمامی دستندارکاران اشکور نیوز
m 13 خرداد 1392
0
0
پاسخ
با سلام وتشکر:لطفااز مناطق گردشگری زادگاه اهورایی مان نیز بنویسیدچون امروز ه صنعت توریسم پردرآمدواشتغال زا است وهم باعث معرفی هر چه بیشتر منطقه می شود-از نمونه مناطق گردشگری آبشارهای بلند روستاهای دیورود ومیلاش است -شاید بلند ترین آبشار گیلان-که می تواند جزءعجایب اشکور باشد
محمود 5 شهريور 1392
0
0
پاسخ
با سلام
خوش به حال اشکوریها با تمدن چندین سالها.هر کجا که می رویم آدم های اشکوری را می بینیم.دوستان اشکوری خوش به حال تون.مناظر زیبایی دارید لااقل یک کابی در باره اشکور بنویسید.شما ناشر اشکوری هم که دارید می تونید از تجربیاتشون استفاده کنید.
آیا می دانید مدیر مسئول انتشارات نوین پویا زاده ی اشکور است.من در نمایشگاه بین المللی کتاب با این انتشارات آشنا شدم.ناشری که واقعاً ذوق و سلیقه در انواع کتاب دارد و نکته مهمتر اینکه ایشان مترجم چندین کتاب هم هستند.اگه فراموش نکنم آقای اصغر عسگرزاده.
البته ایشون وبلاگی هم دارندو جدیداً هم کتابهاش رو در معرض نمایش گذاشته اند .از کتابهای این عزیز بزرگوار اشکوری هم دیدن نمائید.
با تشکر
رضایی 1392 از تهران
مهرشاد اشکوری 17 مهر 1392
0
0
پاسخ
با درود فراوان به همه اشکوریها 15سال در تبریز زیبا ساکن هستم امیدوارم عکسهای زیبا از اشکور علیا درسایت درج شود اشکور پاینده باد
کورش اشکوری 17 مهر 1392
0
0
پاسخ
سلام اگه امکان داره در قسمت همکار اشکور درتبریز قسمت نظرات درج شود تا پیام ونوشته ها واثار خود را برای اشکوریهای مهربان یادداشت بگذارم تا همه استفاده کنند
یگانه چاکلی 22 دي 1392
0
0
پاسخ
با سلام و خسته نباشد خدمت دوست عزیزم ،مدیر محترم سایت.تلاش دلسوزانه جنابعالی و دوستانتان در معرفی منطقه باستانی اشکور ستودنی است.بی گمان هدفی را که پی گرفته اید و دغدغه ای را که دارید در تاریخ ثبت خواهد شد.شایسته است کمی منسجم تر به همه مناطق اشکو پرداخته شود ودر ویرایش مطالب نگاشته شده همولایتی های عزیز اشکور دقت بیشتری شود.بطور مثال در مقاله بالا به نقل از کتاب حقیر مطلب"سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع در روستای گیری"نادرست است.در صفحه 281 از کتاب "جغرافیای تاریخی اشکور"سرچشمه رودخانه آسمانرود در روستای دلیجان ذکر شده است.مجددا از تلاش شما و همکاران دلسوزتان تشکر می کنم.ایامتان مستدام
موسی خدادادی 2 بهمن 1392
0
0
پاسخ
لطفا در مورد مسجدجامع شوییل هم می نوشتید
موسی خدادادی 1 بهمن 1392
0
0
پاسخ
باسلام وخسته نباشی لطفا عکسهای از مناطق دیدنی اشکورات رو هم بگذارید(موسی خدادادی دشتک)
سمانه 3 اسفند 1392
0
0
پاسخ
سلام.من خودم درشهرقزوین متولدشده ام ومادرم اهل اشکورروستای دلیجان است می خواستم عکس هایی ازاین روستاراکه درسفرتابستان92به انجاداشتیم رادرسایت شمابرای نمایش همگان بگذارم امانمیدانم چگونه اینکارراانجام دهم
سیامک 4 ارديبهشت 1393
0
0
پاسخ
با سلام از این مکانها عکس هم بگذارید
امیر مرادی 11 ارديبهشت 1393
0
0
پاسخ
سلام.عکسهای بسیار زیبایی بود.در واقع همه مکانهای اشکور زیبا ودیدنی هستند.
امیرهمایون باباخانی لشکانی 14 ارديبهشت 1393
0
0
پاسخ
سلام کاش ازیکی دیگرازعجایب اشکور نام می بردید.(چشمه های نفت چاک لشکان) 5چشمه که ازکنار هم بیرون می ایند 20متردورترفرو می روندالبته بدین خاطرعجیبه که ازیکجای مسطح بیرون می ایندوانجا فرو می روند
امیدرجبی پورکشایه 9 خرداد 1393
0
0
پاسخ
اشکورنیوزبا179همکار اشکوری برای ارتقا منطقه میکوشد
همکاراشکورنیوزدرجیرده.کاکرود.لشکان.کشایه.درگاه.ولنی.
شوک.درسنک.پلام.زیاز.گیری.لیما.آبدبوچال.کلایه.یاسور.چاکل.شاهراج.لیاسی.ویشکی.زیدی.میانرود.سولیکبن.لج.چاکانک.تکامجان.پوده.گرمابدشت.بلترک و...
eshkevarnews.ir
http://eshkevariha770.blogfa.com/
eshkevarnews.ir 18 خرداد 1393
1
0
پاسخ
eshkevarnews.ir
eshkevariha770.blogfa.com
omidrajabipour 22 خرداد 1393
1
0
پاسخ
گیلان اشکورات رحیم اباد رودسر
eshkevariha770.blogfa.com
بهرامیان پرچکوهی 24 تير 1393
1
0
پاسخ
باتشکر از تهیه کننده ، اگر در لابلای گزارش تصاویری از مناطق سرسبز و با توضیحات زیرنویس زیر تصاویر جالبتر به نظر میرسید
محمد شعبانی 28 تير 1393
0
0
پاسخ
با درود. ممنون از سایت زیبای شما من از روستای کاکرود هستم کاش سایت شما امکان گذاشتن تصویر رو داشت تا چند تصویر از روستای ما ارسال کنم.
اعلا باباخانی لشکان 30 تير 1393
1
0
پاسخ
خیلی عالیه اگه عکس هم بذاری .
مریم 9 شهريور 1393
0
1
پاسخ
عالی بوووووووووووووووووووووووووووووووود مسییییییییییییییییییییی
بهرام قاسمی معافی 12 شهريور 1393
1
0
پاسخ
گیلان سرزمینی ناب ودارای سابقه ای بسی طولانی است وجای جای آن بی شک دیدنیست . باتشکر از دوستانی که نظر گذاشتند.
احمد 23 شهريور 1393
1
0
پاسخ
روستای شرمدشت هم یکی از جاهای دیدنی اشکورات می باشد
جوادی 5 مهر 1393
1
0
پاسخ
سلام ما از یه طرف اصالتا بلترکی هستیم . چند بار هم ییلاق رفتم و بلترک و شوییل و لیاسی و ولنی رو دیدم .. ممنون که همچین سایتی درست کردین و هم ولایتی های اشکوری رو که واقعا مثل یه کشورن رو به وصل کردین ..لطفا از مناطق مختلف اشکورات عکس بذارین .. ممنون ..
کریم رهبر سنگسرودی 4 مهر 1393
0
0
پاسخ
دمتون گرم .لطفا از روستاهای بالادست مثل سنگسرود,پرندان,درگاه و...اگه امکان دارد عکس در سایت بزارین.
کریم رهبر سنگسرودی 6 مهر 1393
2
2
پاسخ
با سلام.خیلی عالیه. اگه عکس از همه روستاها هم بذارین خیلی خوبه .بهشت گمشده را به جرات میشه گفت که اشکور است اگه بتوانیم به تمام ایران خوب معرفی کنیم.
خدا قوت اشکوریه خونگرم ومهمان نواز.
مهران فلاح خیر 23 مهر 1393
0
0
پاسخ