.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتضاح در آزادي، خداحافظ جام جهاني ! شب بخير آقاي علي دايي!
افتضاح در آزادي، خداحافظ جام جهاني ! شب بخير آقاي علي دايي!

ايران برابر عربستان در آزادي تحقير شد
شعار تماشاگران خشمگين ايراني در آزادي
دايي حيا كن! تيم ملي را رها كن
جشن ملي سعودي‌ها پس از شكست ايران در ورزشگاه آزادي
درگيري فيزيكي كعبي، رحمتي و رضايي با هواداران معترض!
تیم ملی ایران در برابر تیم جوان و با برنامه عربستان فاقد استراتژی بود

تيم ملي فوتبال ايران، در تهران و در حضور رئيس جمهور و برابر چشمان يكصد هزار تماشاگر مشتاق ايراني، مقابل عربستان، دو بر يك شكست خورد، و سخت تحقير شد، تا ثابت شود كه در جهان فوتبال، علي دايي، مربي بسيار كوچك و حقير و ضعيفي است، كه حتي شهامت استعفاء و جرات اعتراف به اشتباه را نيز ندارد.
در روزي كه حتي رئيس جمهور نيز براي كمك به علي دائي و پيروزي تيم ملي فوتبال به ورزشگاه آزادي آمده بود، مربي كوچك و «قلدر» و بي برنامه تيم ملي فوتبال ايران، نتوانست با برنامه هاي مربي پرتقالي تيم ملي عربستان سعودي مقابله كند، و با قبول شكست، بازي برده را در خانه به عرب ها واگذار كرد.
و اما علي دايي، مربي خود بزرگ بين و كم ظرفيت تيم ملي فوتبال ايران، پس از شكست 2 بر يك تيم ملي مقابل عربستان در واكنش به سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر كناره ‌گيري از تيم ملي، در حاليكه رگ هاي گردنش از عصبانيت برافروخته شده و هر لحظه بيم پاره شدنش مي رفت، به خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتي توهين كرده و بر سر خبرنگاران داد كشيد و فرياد زد: «متاسفانه شما منتظر چنين روزي بوديد كه علي دايي شكست بخورد! اما بدانيد امروز تيم ملي شكست خورد نه فقط علي دايي. شما خبرنگاران در جايگاهي نيستيد كه بخواهيد درباره بركناري من نظر بدهيد.» و علي دايي هنوز هم نمي تواند بفهمد و درك كند كه خبرنگاران ايراني، منتظر چنين روزي كه علي دايي شكست بخورد نبودند كه با توجه به تجربه و وضعيت تيم داري علي دايي، چنين روزي را از خيلي وقت پيشتر ديده و پيش بيني كرده بودند.
خبرنگاران كه درباره بركناري علي دايي نظري ندهند و انتقادي نكنند! علي دايي هم كه قصد استعفاء و كناره گيري از تيم ملي فوتبال ايران را ندارد، مسئولان فدراسيون فوتبال نيز كه برنامه اي براي بركناري علي دايي ندارند، پس خداحافظ جام جهاني فوتبال! شب بخير آقاي علي دايي!
تبصره اول: گزارش ايلنا
تیم ملی ایران در برابر تیم جوان و با برنامه عربستان فاقد استراتژی بود
ایلنا: تیم ملی فوتبال ایران در یک شب تلخ امروز در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران مغلوب عربستان شد تا راه صعود به جام جهانی 2010 برایش بسیار دشوار شود.
دیدار تیم های ملی ایران و عربستان با حضور یکصدهزار تماشاگر در چارچوب مرحله مقدمالتی جام جهانی آفریقای جنوبی و به قضاوت داوران ژاپنی برگزار شد و در حالی که تیم کشورمان در دقیقه 57 بازی توسط مهدی مسعود شجاعی به گل دست یافت اما تیم عربستان با قدرت دوندگی بازیکنان جوانش و تعویض های هوشمندانه پسیرو سرمربی این تیم توانست در دقایق پایانی دو گل پیاپی به تیم ایران بزند تا ضف مشهود در خط دفاعی و بی برنامگی کلی برای حفظ یک گل با ارزش در تیم ایران کاملا نمایان شود.
ایران و عربستان در حالی رودروی یکدیگر ایستادند که هر دو تیم برای صعود به جام جهانی سخت به دنبال هر سه امتیاز این دیدار بودند و تیم ملی ایران با حمایت یکصد هزار هوادار بازی را خوب آغاز کرد و می توانست در دقیقه 27 توسط مهدوی کیا به گل دست یابد اما دروازه بان عربستان مانع این کارشد ضمن اینکه این دروازه بان در دو سه صحنه حساس دیگر هم به داد تیم ملی کشورش رسید.
اما تیم عربستان که فوتبالی با آرامش را در دستور کار خود قرار داده هم در 10 دقیقه پایانی صاحب یک گل شد که داور ژاپنی آن را به دلیل خطا مردود اعلام کرد ضمن اینکه در دقیقه 38 نیز مهاجم عربستان روی اشتباه عقیلی و رحمتی می توانست درواز ایران را باز کند اما این اتفاق هم با خوش شانسی ایران نیفتاد در همین حال داور ژاپنی بازهم خطای رحمتی روی النزاری را وارد ندانست تا نیمه اول که بسیار هم پر التهاب بود بدون گل به پایان برسد. اما نیمه دوم متفاوت از نیمه اول دنبال شد و ایران که می توانست پیروزی را با یک بازی هدف دار جشن بگیرد تن به شکستی تلخ و تحقیر آمیز داد.
در حالی که این ضعف ها در بازیهای گذشته هم به خوبی نمایان شده بود اما به دلیل اینکه تیم ملی با اندکی خوش شانسی بازیهای گذشته خود به خصوص در برابر کره شمالی را واگذار نکرد آن مشکلات زیاد مورد توجه کادر فنی قرار نگرفت تا عربستان که در بدترین زمان ممکن قرار داشت در ورزشگاه آزادی به راحتی هر چه تمام از این نقاط ضعف استفاده کند و هر سه امتیاز بازی را از جلو چشم های گریان یکصد هزار هوادار مشتاق با خود ببرد.
تیم ایران برای لحظات بازی بر خلاف عربستان هیچ برنامه ایی نداشت و بعد از اینکه گل شجاعی به ثمر نشست بسیار بی برنلامه و بی هدف بازی کرد تا یک خاطره بسیار تلخ برای فوتبال کشورمان در ابتدای سال جدید رخ بدهد و با این شکست کار ما برای صعود بسیار دشوار شد. این در حالی است که کره شمالی و جنوبی با 10 و 8 امتیاز و عربستان با 7 امتیاز اول تا سوم هستند و ایران با 6 امتیاز در مکان چهارم جای دارد و حالا با اما و اگر هم نمی توانیم امید زیادی به صعود به جام جهانی داشته باشیم.
مسعود شجاعي در دقيقه 57 تك گل ايران را به ثمر رساند اما حزازي در دقيقه 78 و مبارك در دقيقه 87 بر عربستان گل زدند تا اين تيم در تهران سه امتياز حساس و شيرين را بدست آورد.
عربستان همچنين در دقيقه 35 توسط محمد احمد به گل رسيد اما داور خطاي او را گرفت و گل را مردود اعلام كرد.
يويجي نيشيمورا از ژاپن قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي به احمد عطيف از عربستان و وحيد هاشميان و جواد نكونام از ايران كارت زرد نشان داد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان از تماشاگران ويژه اين مسابقه بود.
تركيب تيم ملي ايران:
سيدمهدي رحمتي، حسين كعبي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، حسن اشجاري، حسين كاظمي، محمدرضا خلعتبري(78 مهرزاد معدنچي)، جواد نكونام، مسعود شجاعي، مهدي مهدوي كيا و غلامرضا رضايي(56 وحيد هاشميان)
تبصره دوم: گزارش ايسنا
به گزارش (ايسنا)، در آغاز دور برگشت رقابت‌هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عربستان در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود 100 هزار تماشاگربه مصاف يكديگر رفتند كه تيم ملي ايران با نتيجه دو بر يك مغلوب تيم عربستان شد.
تك گل تيم ملي ايران را مسعود شجاعي در دقيقه 57 وارد دروازه‌ عربستان كرد و گل‌هاي تيم عربستان را هم حسن احمد و حسام مولد به ثمر رساندند.
محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران از دقيقه 30 نيمه‌ دوم به همراه محمد علي آبادي و علي سعيدلو با حضور در جايگاه ويژه استاديوم آزادي نظاره‌گر ديدار اين دو تيم بود.
نيمه اول:
تيم ايران در دقايق ابتدايي ابتكار عمل را در دست گرفت و فرصت‌هايي را نيز بر روي دروازه‌ عربستان ايجاد كرد كه ضربات بازيكنان ايران از جمله غلامرضا رضايي و جواد نكونام توسط مدافعان عربستان دفع شد.
در دقيقه 26 بازي مهدي مهدوي كيا با فرار در عمق دفاع عربستان و در موقعيتي تك به تك دروازه تيم عربستان را در آستانه فروپاشي قرار داد كه ضربه او توسط دروازه‌بان عربستان به كرنر فرستاده شد لحظاتي بعد ضربه مسعود شجاعي نيز از كنار دروازه عربستان به بيرون رفت.
در دقيقه 37 ابوابراهيم توانست دروازه‌ تيم ايران را باز كند اما، داور اين گل را مردود اعلام كرد. يك دقيقه بعد احمد ابراهيم از تيم عربستان به دليل خطا بر روي بازيكنان تيم ايران كارت زرد دريافت كرد.
در دقيقه 40 بازي الشمراني مهاجم تيم عربستان در موقعيتي تك به تك قرار گرفت كه نتوانست دروازه تيم ايران را باز كند در نهايت نيمه نخست اين بازي با تساوي بدون گل و با يك دقيقه وقت اضافه به پايان رسيد.
نيمه دوم:
در اين نيمه هم اين بازيكنان تيم ايران بودند كه سعي داشتند از فضاهاي خالي كناره‌هاي زمين به سمت دروازه عربستان نزديك شده و با ارسال سانتر از جناحين موقعيت‌هاي خطرناكي را روي دروازه اين تيم ايجاد كنند.
تلاش بازيكنان ايران سرانجام در دقيقه 57 ثمر داد. تيم ايران با نفوذي كه توسط محمد رضا خلتبعري از جناج چپ زمين به سمت محوطه جريمه دروازه عربستان داشت و با پشت سر گذاشتن مدافع حريف پاس خوبي را به مسعود شجاعي داد و او نيز با يك ضربه فني توپ را به گوشه دروازه تيم عربستان فرستاد.
پس از اين گل تيم عربستان تا حدودي سعي در فشار آوردن روي دروازه تيم ايران را داشت اما ملي‌پوشان ايران دست از حملات خود برنداشتند و با نفوذهاي خود از جناحين از جمله فرار مهدوي‌كيا در دقايقي پس از گل اول موقعيت‌هاي خطرناكي را روي دروازه عربستان ايجاد كردند.
اما بازي به مرور دچار افت محسوسي شد و اين بازيكنان تيم عربستان بودند كه حملاتي را روي دروازه ايران ايجاد كردند و در نهايت توانستند با ضربه حسن احمد توپ را وارد دروازه ايران كنند.
بازيكنان ايران در ادامه‌ تلاش بيشتري براي جبران گل‌ خورده و كسب برتري دوباره انجام دادند اما بازي ملي‌پوشان تاحدودي با استرس همراه بود و حملات آنها يكي پس از ديگري از بين رفت.
در اين نيمه علي دايي سرمربي تيم ايران وحيد هاشميان و مهرزاد معدنچي را به ميدان فرستاد.
در همين نيمه‌ وحيد هاشميان و جواد نكونام از تيم ايران از داور مسابقه كارت زرد دريافت كرد.
ژوزه پسيرو سرمربي تيم عربستان نيز در نيمه دوم صاحب‌ عبدا...، نصير علي شهراني را به ترتيب با صالح‌ الدوساري، جاسم تعويض كرد.
تبصره سوم: هواداران تيم ملي خواهان جدايي دايي شدند
هواداران حاضر در ورزشگاه آزادي پس از شكست برابر عربستان عليه علي دايي شعار دادند و خواهان جدايي وي از تيم ملي شدند.
به گزارش فارس، 100 هزار تماشاگري كه براي تماشاي ديدار ايران و عربستان به ورزشگاه آزادي رفته بودند پس از شكست 2 بر يك برابر تيم ملي برابر عربستان به شدت خشمگين شده و عليه علي دايي شعار دادند.
آنها با سر دادن شعار «دايي حيا كن، تيم ملي را رها كن» خواهان جدايي وي شدند.
تماشاگران همچنين اشيايي سمت سرمربي تيم ملي پرتاب كردند.
دايي كه از شكست برابر عربستان به شدت ناراحت بود تا چند دقيقه پس از پايان مسابقه از روي نيمكت بلند نشد.
تبصره چهارم: مربي پرتقالي تيم عربستان در جمع خبرنگاران
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال عربستان پس از پيروزي دو بر يك برابر ايران در جمع خبرنگاران گفت: بازي سختي را پشت سر گذاشتيم. ايران تيم خوبي بود و در جوي فوق العاده برابر اين تيم به برتري رسيديم.
ژوزه پسيرو افزود: تيم عربستان شروع خوبي را نداشت و در 15 دقيقه نخست مسابقه تيم ايران بود كه با فشار همه جانبه بر زمين مسابقه بازي را در دست داشت ولي در ادامه نيمه‌ نخست، بازي بهتري را انجام داديم و شانس پيروزي برابر ايران را داشتيم.
وي با تبريك نحوه‌ بازي تيم ملي فوتبال ايران به هواداران و علي دايي خاطرنشان كرد: ايران تيم خوبي است كه بازي مناسبي را برابر ما انجام داد اما، توانستيم شكست يك بر صفر را با تساوي يك ـ يك و سپس پيروزي دو بر يك عوض كنيم.
پسيرو در پاسخ به سوالي مبني بر دلايل شكست ايران گفت: ايران بازي متعادلي را شروع كرد ولي پس از آنكه به تك گل خود دست يافت، تعادل را از دست داد و ما توانستيم به دو گل پيروزي بخش دست يابيم.
وي درمورد اينكه آيا هنوز تيم ملي فوتبال ايران از شانس صعود به جام جهاني برخوردار است اظهار كرد: هنوز ايران و عربستان از شانس صعود به جام جهاني برخوردارند و شما بايد به فكر مسابقه با امارات باشيد كه بازي مهمي است.
سرمربي پرتغالي عربستان در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه با چه دلايلي هدايت اين تيم را پذيرفتيد و در اين مدت چه برنامه‌هايي را در تيم ملي فوتبال عربستان انجام داديد؟ گفت: براي مسابقه با ايران از حدود پنج شش بازيكن اصلي خود برخوردار نبوديم اما، به لحاظ مسائل روحي رواني به روي بازيكنانم كار كردم و هنگامي كه هدايت تيم الهلال را بر عهده داشتم بازيكنان عربستان را نفراتي با كيفيت ديدم، پذيرش اين مسووليت يك ريسك بود اما اين مسووليت را پذيرفتم و با تزريق اعتماد به نفس و كارهاي ذهني توانستيم برابر حريف به برتري برسيم.
تبصره پنجم: علي دايي در جمع خبرنگاران
منتظر روزي بوديد كه من شكست بخورم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران خطاب به خبرنگاران حاضر در كنفرانس مطبوعاتي گفت: شما منتظر روزي بوديد كه من شكست بخورم.
به گزارش فارس، علي دايي پس از شكست 2 بر يك تيم ملي مقابل عربستان در واكنش به سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر كناره‌گيري از تيم ملي عنوان كرد: متاسفانه شما منتظر چنين روزي بوديد كه علي دايي شكست بخورد اما بدانيد امروز تيم ملي شكست خورد نه فقط علي دايي. شما خبرنگاران در جايگاهي نيستيد كه بخواهيد درباره بركناري من نظر بدهيد.
وي ادامه داد: فوتبال همين است. ما اتفاقي به عربستان باختيم و روي دو غافلگيري دروازه‌مان باز شد. موقعيت‌هاي حساسي را در اين بازي از دست داديم اما بدانيد كه شما نمي‌توانيد زمان خداحافظي مرا تعيين كنيد.
دايي اضافه كرد: شكست را مي‌پذيرم. تيم ملي با مربيگري من مغلوب عربستان شد اما مگر مي‌شود همه بازي‌ها را برد. با اين حال من از مردم ايران عذرخواهي مي‌كنم.
دايي خاطرنشان كرد: ما هنوز شانس صعود به جام جهاني را داريم. با يك شكست همه چيز تمام نشده است. 3 مسابقه ديگر داريم و تلاش مي‌كنيم در دو بازي خارج از خانه مقابل كره جنوبي و شمالي دست پر ميدان را ترك كنيم.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران درباره نحوه بازي تيم ملي يادآور شد: اگر فيلم بازي را را دوباره ببينيد متوجه برنامه ما خواهيد شد. ما عربستان را به خوبي آناليز كرده بوديم اما روي اتفاقات نتيجه را واگذار كرديم.
دايي درباره تشويق كريمي از سوي هواداران اظهار داشت: بازي پرسپوليس و الشباب نشان داد علي كريمي آماده نيست. او اگر در روز اوجش قرار مي داشت مي‌توانست سه گل بزند اما خوب بازي نكرد. با آن نحوه بازي هيچ مربي از كريمي دعوت به عمل نمي‌آورد.
وي تاكيد كرد: من نمي‌توانم بازيكني كه آماده نيست را به تيم ملي دعوت كنم. شرايط كريمي را از مربيانش پرسيدم و آنها گفتند او 25 روز است كه تمرين نكرده. چگونه انتظار داريد چنين بازيكني را به تيم ملي دعوت كنم؟
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا وحيد هاشميان و مهدي مهدوي كيا با وجود نيمكت نشيني در تيم‌هاي باشگاهي‌شان به تيم ملي دعوت مي‌شوند تصريح كرد: من هر كاري را كه انجام دهم شما يك حرفي مي‌زنيد. تيم ملي باخته و حرف و حديث بسيار زياد شده است. همين مردمي كه در پايان بازي عليه من شعار دادند پس از گل اول مرا به اوج بردند. فوتبال همين است و كار ديگري نمي‌توان انجام داد.
دايي با تاكيد بر اينكه تيم ملي با برنامه مقابل عربستان ظاهر شده بود عنوان كرد: ما همه كار كرديم اما نمي‌توانم خودم داخل زمين بروم و گل بزنم. شما مي‌گوييد ما با يك مهاجم بازي كرديم در حالي كه اين گونه نبود. شجاعي و رضايي مهاجمان ما بودند.
تبصره ششم: جشن ملي سعودي‌ها پس از شكست ايران در ورزشگاه آزادي
تلويزيون ورزشي عربستان سعودي از لحظاتي پيش و پس از پايان ديدار تيم‌هاي ملي ايران و عربستان كه به پيروزي سبزپوشان سعودي انجاميد برنامه‌هاي عادي خود را قطع و شروع پخش سرودهاي ملي اين كشور كرد.
به گزارش ايسنا؛ نقشه‌‌ عربستان و پرچم اين كشور همراه با سرودهاي مختلف در حال پخش شدن است و تلويزيون عربستان اين پيروزي را پيروزي وطن مي‌نامد.
در همين حال گزارشگر تلويزيون عربستان سعودي كه از ورزشگاه آزادي ديدار را گزارش مي‌كرد، گفت: تيم عربستان سعودي براي پيروزي اجبار داشت، مستحق پيروزي بود و استحقاق شكست دادن تيم ملي ايران را داشت.
اين گوينده‌ تلويزيون عربستان با اشاره به اينكه در نيمه اول گل سالم تيم ملي عربستان و يك پنالتي براي اين تيم ناديده گرفته شد، گفت: تيم ملي ايران مقهور بازي منظم تيم ملي عربستان شد.
در همين حال گزارشگر تلويزيون عربستان با حمد و شكر خدا با فريادهاي الله اكبر به استقبال گل دوم تيم ملي عربستان رفت.
تبصره هفتم: درگيري فيزيكي كعبي، رحمتي و رضايي با هواداران معترض!
حسين كعبي، مهدي رحمتي و غلامرضا رضايي با عده‌اي از تماشاگران فوتبال به صورت فيزيكي درگير شدند.
به گزارش (ايسنا)، در حالي كه پس از پايان ديدار تيم‌هاي فوتبال ايران و عربستان عده‌اي از بازيكنان تيم ملي ايران در تونل جنوبي ورزشگاه مستقر شده بودند و منتظر حضور ساير بازيكنان براي بازگشت به هتل بودند، برخي از تماشاگران معترض كه ظاهرا به شدت از باخت تيم ملي فوتبال به عربستان عصباني بودند با نزديك شدن به بازيكنان و فحاشي ركيك به بازيكنان تيم ملي زمينه ايجاد يك درگيري تمام عيار را فراهم كردند.
بر اساس اين گزارش؛ پس از فحاشي تماشاگران مهدي رحمتي، حسين كعبي و غلامرضا رضايي به شدت با اين هواداران درگير شدند به گونه‌اي كه در اين درگيري برخوردهاي شديد فيزيكي نيز در بين طرفين دعوي ايجاد شد!
نيروي انتظامي مستقر در ورزشگاه نيز از نزديك شاهد اين درگيري بودند ولي تماشاگران معترضي كه باعث شروع اين درگيري شده بودند به سرعت محل استاديوم آزادي را ترك كردند.
روته مولر دستيار و مشاور تيم ملي فوتبال ايران نيز با تعجب و شگفتي فراواني صحنه درگيري را نظاره كرد، اين در حالي بود كه علي دايي نيز در اتوبوس حامل تيم ملي حضور داشت و هيچ اقدامي در خصوص اين درگيري انجام نداد.
تبصره هشتم:
تبصره نهم:.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.