.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بر اثر ایست قلبی ؛
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان درگذشت/ مراسم تشییع فردا
شمال نیوز: آیت الله امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز دار فانی را وداع گفت.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان درگذشت/ مراسم تشییع فردا

به گزارش شمال نیوز: آیت الله امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز بر اثر کهولت سن و یک دوره بیماری درگذشت.

مرجوم آیت الله امینیان از شاگردان و مریدان بنیانگذار جمهوری اسلامی در فقه مجتهد و استاد فلسفه اسلامی بود. ایشان در قبل از انقلاب اسلامی ممتحن دروس عالی و خارج فقه در حوزه علمیه قم بوده و پس از پیروزی انقلاب مسئولیت های مهمی از جمله نمایندگی مردم گیلان در خبرگان رهبری، امامت جمعه رشت، نمایندگی رهبری در دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی را بر عهده داشت.

وی در سه دهه اخیر امامت جمعه شهر مذهبی آستانه اشرفیه را بر عهده داشت.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ساعت 10 صبح فردا برگزار می‌شود.

 

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله امینیان   درپی درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم آیت الله آقای امینیان نماینده گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه آستانه ی اشرفیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای امینیان نماینده ی گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه ی فاضل و خدوم آستانه ی اشرفیه را به مردم وفادار و عزیز آن خطه ی ارزشمند و به همه ی ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و جامعه ی علمی گیلان و به طور ویژه به خاندان محترم و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت میگویم.

وزانت علمی و آراستگی اخلاقی و متانت و ادب رفتاری در آن روحانیِ محبوب سرمایه ای معنوی برای گیلان بود و فقدان آن خلائی است که به توفیق الهی و به همّت دانشوران باید جبران شود انشاالله.

رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه ای 

 

پیام تسلیت رئیس دفتر مقام معظم رهبری به خانواده آیت‌الله امینیان

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله امینیان پیام تسلیت ارسال کردند.

در پی درگذشت آیت‌الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به دلیل کهولت سن و ایست قلبی، آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری پیام تسلیت را به صورت تلفنی ارسال کردند.


پیام تسلیت رییس جمهور در پی درگذشت آیت‌الله امینیان

حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله محمد علی امینیان نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم استان گیلان و بویژه شهرستان آستانه اشرفیه و همچنین خانواده ایشان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
درگذشت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله محمد علی امینیان، نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه، موجب تأثر و تألم فراوان شد.
این عالم مجاهد با عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، عمر گرانمایه خود را در مسیر ترویج احکام اسلام و گسترش ارز‌ش‌های انقلاب صرف کرد و منشاء خدمات علمی و فرهنگی ارزشمندی گردید که بویژه مردم قدرشناس گیلان آن را فراموش نخواهند کرد.
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گیلان و خاصه شهرستان آستانه اشرفیه و همچنین خانواده مکرّم ایشان تسلیت گفته، از درگاه حضرت احدّیت برای آن مرحوم علّو درجات و همجواری با روح مطهر فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

رییس قوه قضاییه درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفت

 

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در گذشت آیت الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. متن پیام رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت ابوالشهید آیت الله حاج محمد علی امینیان نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر اینجانب گردید. ارتحال این عالم بزرگوار و معلم اخلاق را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم مومن و انقلابی استان گیلان و خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی
رئیس قوه قضاییه


رئیس مجلس خبرگان درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفت


در پی ارتحال آیت الله محمدعلی امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز به لقاء‌الله پیوست، رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی رحلت این عالم مجاهد را محضر مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، علمای اعلام، حوزه های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

«اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثملة لایسدها شیء»

ارتحال عالم ربانی و فقیه بزرگوار ابوالشهید حضرت آیت الله حاج شیخ محمدعلی امینیان «رحمة الله علیه» نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری، موجب تأثر و تأسف گردید. آن عالم جلیل القدر از شخصیت‌­های برجسته علمی، حوزوی و سیاسی در خطه گیلان و از شاگردان و ارادتمندان امام راحل «قدس سره» بوده­‌اند که در طول حیات با برکت خویش در مسؤولیت­‌های مختلف از جمله چهار دوره نمایندگی مردم شریف استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام اسلامی، حوزه­‌های علمیه و مردم گیلان بودند که در سال‌های اخیر در بستر بیماری، سختی­‌ها و رنج‌های فراوانی را متحمل شدند و در آستانه ماه مبارک رمضان؛ ماه ضیافت الهی به لقاء الله پیوستند.

هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه­‌ای «مدظله العالی»، مراجع عظام، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم خبرگان رهبری، مردم شریف استان گیلان و بالاخص بیت شریف و معزز ایشان تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوندمنان، علو درجات آن عالم فقید سعید را مسئلت دارد.

محمد یزدی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

 

پیام تسلیت رییس مجمع نمایندگان استان گیلان درپی درگذشت آیت الله امینیان

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در پیامی درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفت.
محمد حسین قربانی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم آستانه اشرفیه در پیامی رحلت آیت الله امینیان را تسلیت گفت:

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت اسف ‌بار دانشمند و عالم گرانقدر حضرت آیت الله محمدعلی امینیان،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید آستانه اشرفیه و پدر معزز طلبه شهید محمد تقی امینیان را به پیشگاه حضرت ولی‌ الله ‌الاعظم امام عصر ‌(عج‌)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عالیقدر، علما و مردم شریف استان گیلان خاصه مردم ولایت‌مدار شهرستان آستانه اشرفیه تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات علمی ایشان در طول عمر گرانبهای خود در حوزه‌های مختلف علوم انسانی نه فقط باعث رشد و تعالی شریعت اسلامی و مذهب عالی تشیع در اقصی نقاط عالم شد، بلکه موجبات تشرف جوانانی از مشتاقان و طالبان علم به اسلام عزیز شد.

خداوند روح بلند آن حکیم و مرد الهی را با ارواح طیبه ائمه معصومین (ع) محشور فرماید و از درگاه احدیت صبر بر این ضایعه مولمه را برای خانواده و دوستدران ایشان مسئلت و رحمت و غفران الهی را برای آن به حق پیوسته آرزومندم.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 خرداد 1394
روحش شاد
ساروی 21 خرداد 1394
انسان خوبی بود.عالمی عامل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.