.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دامپزشکی مازندران ، کجای کار است ؟
تلفات گسترده تب برفی در مازندران و آمارهایی که چیز دیگری می گویند !
شمال نیوز : بیماری مسری تب برفکی یکی از بیماری‎های شایع در دامهاست که جدی نگرفتن آن منجر به تلف شدن حیوانات و خسارت جدی به دامداران می‎شود.....
شمال نیوز :  بیماری مسری تب برفکی یکی از بیماری‎های شایع در دامهاست که جدی نگرفتن آن منجر به تلف شدن حیوانات و خسارت جدی به دامداران می‎شود.   تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج‌سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانوادهٔ گاوسانان می‌شود. 
ویروس عامل این بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقباً تاول‎هایی در داخل دهان و روی پای حیوان ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود. 


شیوع طاعون دامی در مازندران و آمارسازی مسئولان!!

این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شود.
تب برفکی بعنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود و راحت‎ترین راه کنترل بیماری واکسیناسیون است.
درحالی که مسئولان دامپزشکی مازندران تاکنون از انجام واکسیناسیون تب برفکی در استان خبر داده‎اند اما آمار تلفات دامها در گوشه و کنار استان این مساله را تائید نمی‎کند.


شیوع طاعون دامی در مازندران و آمارسازی مسئولان!!

در هفته‎ها و روزهای گذشته آمارهای چندصدتایی تلفات هرچند روز یک مرتبه بخشی از مازندران از جمله، ساری، قائمشهر، نکا و برخی مناطق غرب استان را به عنوان منطقه آلوده مطرح می‎کند و در آخرین مورد 110 دام سبک طی چند هفته تنها در یک روستای شهرستان آمل نابود شد.


شیوع طاعون دامی در مازندران و آمارسازی مسئولان!!

به گزارش تابناک، بسیاری از دامداران مازندرانی انجام طرح واکسیناسیون تب برفکی را نه یک کار سراسری بلکه به صورت رندمی و حتی سوری می‎دانند، بسیاری از دامداران نیز در مناطق مختلف از جامعیت طرح فوق ابراز بی‎اطلاعی می‎کنند.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.252 seconds.