.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر تعاون دولت اصلاحات: عدم حضور مردم در صحنه انتخابات پدیده شوم رانت را رقم می زند
وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: هر فسادی که در کشور ایجاد شد معتقدم در اثر رانت است و رانت هم بخاطر عدم حضور مردم در صحنه انتخابات شکل می گیرد و قوت می یابد.

 

عدم حضور مردم در صحنه انتخابات پدیده شوم رانت را رقم می زند

 

علی صوفی شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ مهندسان گیلان که در ستاد مرکزی پزشکیان در رشت برگزار شد، افزود: وقتی مردم پای صندوق های رای حاضر نیستند که انتخاب اصلح را انجام دهند، نتیجه این می شود که مجلس حداقلی و ضعیف خواهیم داشت.


وی ادامه داد: نماینده مجلس و رئیس جمهور با رای مردم می آید و هر دو جایگاه نهادهای مردمی است و باید مطالبات مردم را پیگیری کند؛ باید بدهکار مردم باشد اما نظارت استصوابی می گوید تو بدهکار حاکمیتی؛ این تفکر اصلا به مردم کاری ندارد.

 

وی عنوان کرد: نماینده مجلس و رئیس جمهور باید از مردم برآمده باشد که بتواند پاسخگوی مردم باشد و مطالبات آنان را پیگیری کند.


استاندار اسبق استان‌های گیلان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر ادامه داد: پزشکیان حق‌طلب و دنبال عدالت است؛ بچه‌های انقلاب همه حق طلب هستند؛ نسل ما اینگونه بود و از موضع حق طلبی به امام علی (ع) گرایش یافت زیرا نگاه امیرالمومنین(ع) نگاه متفاوتی است.


صوفی گفت: معتقدم پاشنه آشیل کشور بعد از انقلاب اسلامی فقدان تفکر و مدیریت سیستمی است که اصلا نداریم؛ تفکر سیستمی می گوید هر چیز سر جای خودش؛ امروز در کشور به دلیل عدم وجود علم و تخصص لازم در این بخش ها شاهد افراط و تفریط هستیم؛ در جهان پر شتاب زندگی می کنیم؛ در قرن ۲۱ کانون تدبیر افراد جوان هستند؛ انقلاب دیجیتالی در حال اجراست که هر کس آن را نفهمد بی سواد است.


وی ادامه داد: مزیت امیرالمومنین(ع) خودشناسی ایشان بود که از این طریق خدا را شناخت و بدین سبب همه انسان‌ها را شناخت و موفقیتش در اداره انسان بود و تفکر سیستمی داشت. این نیازی است که امروز ما به امیرالموئمنین(ع) و منش و روش ایشان داریم.

 

وی افزود: پزشکیان امروز، فرصتی است که به ما داده شده و امیدوارم که روز جمعه مثل خرداد ۷۶ خیزشی انجام شود و مردم پرشور پای صندوق‌های رای حاضر شوند.


وی گفت: اگر چنین شود پزشکیان را بعنوان رئیس جمهور خواهیم داشت؛ گرچه خیلی از مشکلات را نمی شود حل کرد اما مردم نفس می کشند؛ امید ایجاد می شود؛ رویکردها تا حدی بر مبنای علم و تخصص شده و از افراط و تفریط قدری دور می شود.


وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت :نسل ما بعنوان مذهبی‌های انقلابی پیامشان را از امیرالموئمنین (ع) گرفتند؛ حتی کسانی که مذهبی هم نبودند همانند گل سرخی به حضرت اقتدا کرده و در محاکمه‌اش به حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و به فرهنگ غنی شیعه ابراز ارادت می کند.


صوفی گفت: شیعه بویژه در ایران اسلامی به برکت فرهنگ غنی ائمه از جمله حضرت علی (ع) توانسته خیزش‌هایی را در ۱۰۰ ساله اخیر به پا کند چنانکه قیام های اجتماعی عظیمی را طرح ریزی کرده و به پیروزی رسانده است.


وی ادامه داد: باید بدانیم در وهله نخست وقتی می خواهیم کاری را برای ملتی انجام‌دهیم اول باید مختصات ملت را بررسی کنیم و در این میان یک ملت نباید ارزیابی غلط داشته بلکه ارزیابی اش واقعی باشد ما نیاز داریم الان ببینیم در چه مختصاتی زندگی می کنیم.


وی گفت: ملت ما تا الان ۲ انقلاب بزرگ را در یک قرن انجام داده و ملتی که استبداد زده بود و با همه تلاشی که کرد و ۲ انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی که انجام داد نتوانست از دغدغه استبداد بیرون آید؛ همین الان هم همه ما دغدغه استبداد داریم و دنبال آزادی هستیم چرا ملت ایران در مشروطه گفت قانون؟ چرا گفت مجلس؟ چرا گفت عدلیه؟ برای اینکه با جهان آشنا شده بود برای اولین بار لقب ملت گرفت تا آن زمان رعیت بود.


وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی دستاورد انقلاب اسلامی ضد استبداد است ولی استبداد هنوز دغدغه ماست؛ لذا اینجاست که قانع کردن مردم برای حضور در انتخابات کار بسیار سختی است؛ مردم به تجربه دیدند انتخاب هایشان آنطور که باید نتیجه بخش نبوده است.


استاندار اسبق استان‌های گیلان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر ادامه داد: دوم خرداد چون مردم خودشان انتخاب کرده بودند پای آن ایستادند؛ الان انتخابات را به زور می کشیم شاید آخرین فرصت ما باشد؛طبق اصل ۵۶ قانون اساسی که می گوید حاکمیت مطلق از آن خداست خداوند این را به مردم تفویض کرده و هیچکس حق ندارد این حق را از مردم بگیرد.

 

صوفی اضافه کرد: در قانون به صراحت آمده حق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان از طریق انتخابات تعیین می شود؛ این کاملا واضح و روشن است بنابراین همه تلاشمان را برای احیای این حق باید انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای احیای همین حق بود اگر نه شاه که به سمت مدرنیته می رفت ولی ما قانع نبودیم؛ شاه نتوانست نسل دانشگاهی را همراه خود کند چون مردم دنبال توسعه سیاسی بودند در پی حاکمیت خود بر سرنوشتشان بودند و برای آن شهید دادند و مبارزه کردند.
صوفی اظهار کرد: اصل اولی که در قانون اساسی هم آمده حاکمیت مردم بر سرنوشتشان است باید این حق را پس بگیریم و پزشکیان شرایطش را دارد.

 

در بزنگاه ها از فرصت های تاریخی استفاده نکردیم


رئیس میز گیلان در ستاد مرکزی پزشکیان نیز در این همایش گفت : مساله کشور خیلی پیچیده نیست اما متاسفانه در بزنگاه ها خیلی توجه نکرده و از فرصت های تاریخی استفاده نکرده ایم.
هادی حق شناس افزود: متاسفانه اختلافات بین ما باعث از دست دادن فرصت های تاریخی شده است و درس هم نگرفتیم.


استاندار اسبق گلستان، معاون دریایی سازمان بنادر، مدیر کل اسبق بنادر و دریانوردی گیلان و نماینده انزلی در مجلس هفتم ادامه داد: هر آدم منصفی که این پنج مناظره را دیده باشد به ۲ نکته مهم پی می برد نخست آنکه بانیان وضعیت موجودچه کسانی هستند و وعده هایی که بر مبنای توزیع ثروت است آیا واقعیت دارد؟


حق شناس تصریح کرد: حجت الاسلام پورمحمدی نامزدی با گرایش ریشه‌ای اصولگرایی است اما در این مناظرات نکاتی گفت که جای گریستن دارد.


وی اضافه کرد:بررسی وضعیت موجود کار پیچیده ای نیست؛ پزشکیان قیافه، رفتار و اندیشه اش تن کسی را نمی لرزان اما برخی تیپ و افکارشان تن مردم را می لرزاند؛ امروز با حضور پرشکیان فرصت تاریخی نصیب ایران شده است که باید از آن بهره ببرد.


وی گفت: حادثه اردیبهشت ماه برای رئیس جمهور سیزدهم همه را متاسف کرد اما فرصتی هم نصیب مردم کرد تا ضرر و زیان گذشته جبران شود.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.