.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پرشکی گیلان:اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در گیلان جان ۲ نفر را نجات داد
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پرشکی گیلان گفت: هفتمین‌ اهدای عضو بیمار دچار مرگ مغزی سال جاری در استان به ۲ بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

 

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در گیلان جان ۲ نفر را نجات داد

 

دکتر سیامک ریماز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار شمال نیوز اظهار کرد: این اهدای عضو به نام زنده یاد شهین محمدپور نرگسی ۶۰ ساله اهل روستای نرگستان صومعه سرا ثبت شد که با رضایت خانواده اعضای وی اهدا شد.

 

وی با بیان اینکه این بیمار به دلیل خونریزی مغزی ناشی از تصادف دچار آسیب حاد مغزی شده بود، افزود: با وجود تلاش پزشکان معالج در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پورسینا رشت دچار مرگ مغزی شد و با تلاش همکاران واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با رضایت خانواده آن مرحوم ۲ کلیه مرحومه محمدپور برای پیوند اهدا شد.

 

واحد فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از سال ٩٣ پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار کرد؛ این واحد مستقر در بیمارستان رازی رشت با حضور کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات علاقه مندان در مورد فرآیند اهدای عضو و دریافت کارت اهدا به صورت حضوری است.

 

تایید مرگ مغزی توسط چهار متخصص شامل بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود و در کنار این مراحل در صورت رضایت خانواده اهداء عضو صورت می گیرد.

 

اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ باربد چمن‌زیبای کودک چهار ساله نخستین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

 

هرفرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهد، می‌تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد؛ بر اساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت نیز یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.