.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال از برنامه صداوسیما برای مناظره دوطرفه
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
به طور کلی، مناظرات دو نفره، سطح تسلط و اشراف بر مسائل، انسجام فکری و قدرت بیان و گفتگوی نامزدهای انتخاباتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟

شمال نیوز: بر اساس اعلام صدا و سیما، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قرار است که دو مناظره تلویزیونی میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار شود. این حرکت مثبت، از چند جهت قابل توجه است:

 

یک: اساساً آنچه که از مناظره در ذهن مردم نقش بسته این است که مناظره میان دو نفر است. متأسفانه در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های اخیر و همچنین دور اول در سال 1403، مناظره‌های دو نفره برگزار نشد. این در جای خود می‌تواند یک نقطه ضعف باشد.

 

دو: به طور کلی، مناظرات دو نفره، سطح تسلط و اشراف بر مسائل، انسجام فکری و قدرت بیان و گفتگوی نامزدهای انتخاباتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

 

سه: در مناظره دو طرفه، امکان تصمیم گیری و سنجش برای مردم راحت‌تر است. بسیاری از مردم ممکن است در مناظرات چند نفره، به نوعی سردرگم شوند اما مناظره دو نفره در صورتی که با پرسش‌های دقیق همراه باشد، می‌تواند سرنخ‌های خوبی به دست مردم بدهد.

 

چهار: مناظره دو نفره اگر جذاب باشد، می‌تواند شور بیشتری به انتخابات بدهد و اگر شور انتخاباتی در کشور ایجاد شود، امکان بالارفتن مشارکت در انتخابات به وجود می‌آید.

 

پنج: اگر مناظرات دور اول انتخابات را مرور کنیم، در می‌یابیم که بخش‌های قابل توجه و جذاب آن، آنجایی بود که گفتگوی دوطرفه میان برخی نامزدها صورت می‌گرفت.

 

شش: در مناظرات دور اول، شاهد بودیم که پزشکیان توانست برخی جاها با کلی گویی و بیان سخنان عوامانه در حقیقت از برخی چالش‌ها دور شود. اما در مناظره دو طرفه، با توجه به تمرکز بیشتر مخاطب، ضعف‌های نامزد انتخاباتی بیشتر نمایان می‌شود.

 

هفت: به نظر می‌رسد که همه برنامه‌هایی که در این ایام با حضور نامزدهای انتخاباتی برگزار شد را باید یک طرف بگذاریم و مناظره را هم یک طرف. مناظره‌ها بخش جذاب هر دوره از انتخابات است.

 

هشت: برخی شاید گمان کنند که مناظره دو نفره ممکن است فضای جامعه را به سمت برخی دو قطبی‌های غیر قابل قبول و تنش بکشاند. اما باید توجه کرد که چه بخواهیم و چه نخواهیم این دو قطبی به وجود می‌آید. در هر صورت در هر طرف، طیف فکری یا طیف‌های فکری وجود دارد که نماینده خود را دارد.

 

اما آنچه که از نامزدهای انتخابات انتظار می‌رود این است که در این رقابت، نگذارند که طرفداران آنها وارد هیجانات کاذب و یا خدای ناکرده توهین به همدیگر شوند. یکی از لوازمش این است که در مناظرات، خودشان نسبت به سخنانی که می‌گویند دقت لازم را داشته باشند. مطالب با پشتوانه فکری و عقبه کارشناسی مطرح کنند و کمک کنند که رشد سیاسی در جامعه صورت گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.26 seconds.