.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران روی خط بحران
سیلاب های اخیر در مازندران که اوج آن روز پنجم تیرماه بود مناطق مختلف استان را درگیر خود کرده و اکنون با فروکش کردن آب های سیلاب، خراش اثرات و تبعات این حادثه طبیعی بر زیرساخت های آب، برق، ‌ گاز، ‌ راه، ‌ اراضی کشاورزی و منازل مسکونی رخ نمایی می کند.

 

به گزارش شمال نیوز،دوم تیر ماه هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد به تدوام ناپایداری‌های همرفتی و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان اطلاع رسانی کرد و زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر روز شنبه دوم تیرماه تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه است.

 

در آن روز هواشناسی، آبگرفتگی‌ و احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پرآب شدن رودخانه‌ها، صاعقه‌ و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد و به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

 

مازندران پس از گذر این شرایط بد جوی با صدور اطلاعیه دیگر هواشناسی مازندران در روز چهارم تیرماه بار دیگر تداوم سیلاب را در مدت کوتاه تجربه کرد.

 

در اطلاعیه آن روز هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل‌گیری جریانات همرفتی تا روز چهارشنبه ۶ تیر در ارتفاعات مازندران رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ خواهیم داشت که تبعات این شرایط آب و هوایی جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه‌ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

 

براساس پیش بینی های هواشناسی، ‌مازندران طی روزهای چهارم و پنج تیرماه شاهد بارش های فراوان بود که این بارش های سیلاب به شهرستان های مختلف استان خسارت وارد کرد و حتی در همان زمان بخشی از جاده های فرعی متصل به جاده هراز را آب برد و تعدادی از خودروها را در جاده سوادکوه زمینگیر کرد.

خسارت های سیلاب اخیر در مازندران تنها به زیرساخت های راه، ‌برق، ‌آب و گاز خلاصه نشد و در این حادثه ۲ نفر مفقود شدند که بعد از گذشت چند روز هنوز جسد یکی از مفقودان پییدا نشده است.

 

مازندران روی خط بحران سیلاب

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز دوشنبه به خبرنگار شمال نیوز گفت: بخش مرزن آباد در شهرستان چالوس، کجور در شهرستان نوشهر، بلده در شهرستان نور، لاریجان در شهرستان آمل، بندپی شرقی در شهرستان بابل، تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان سوادکوه، لفور در شهرستان سوادکوه شمالی، کیاسر در شهرستان ساری در سیلاب های اخیر دچار خسارت شدند.

 

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز دوشنبه با بی سابقه خواندن اثرات سیلاب در مازندران اظهار کرد: اثرات و تبعات این سیلاب تا به حدی است که بعد از چهار روز سپری شدن از این حادثه طبیعی، تگرگ ها در برخی مناطق سیلابی باقی مانده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در برخی نقاط که سالها اثری از سیلاب نبود در این مرحله سیلابی شد که از جمله سرازیر سیلاب در جاده سوادکوه که منجر به زیرآب رفتن بخشی از اراضی کشاورزی و نیز گرفتار شدن خودروها در این جاده مواصلاتی شد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین به مفقودی ۲ نفر در منطقه سوادکوه به عنوان بخشی از خسارت های وارده سیلاب اخیر اشاره و تصریح کرد:‌ جسد یک نفر از این مفقودان پیدا شد و جستجو برای پیاده کردن جسد دیگر مفقود این حادثه توسط امدادگران هلال احمر ادامه دارد.

 

مازندران روی خط بحران سیلاب

 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین خسارت سیلاب اخیر به شهرستان سوادکوه بود، گفت: همچنین هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان سوادکوه به زیر آب رفت و محصولات کشاورزان آسیب دیده است.

 

به گفته محمدی شیرکلایی در همین حال ۷۶۰ سردهنه زراعی مازندران خسارت دید.

 

وی به دغدغه استاندار مازندران برای تسریع خدمات رسانی به حادثه دیدگان سیلاب اخیر اشاره و تصریح کرد: در همین راستا "یوسف نوری" استاندار مازندران شخصا در روستای حادثه دیده و دور افتاده چهار رودبار در بخش کیاسر حضور یافت و دستورات لازم برای رفع مشکلات پیش آمده از این سیلاب را داد.

 

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد:‌با دستور استاندار مازندران به قید فوریت ادوات و ماشین آلات برای رفع موانع سیلاب به این روستا اعزام و مسیر بازگشایی شد.

 

وی همچنین به دستور تکلیفی سرپرست نهاد ریاست جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی دولت به مناطق سیلزده مازندران نام برد.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.872 seconds.