.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا در دولت احتمالی پزشکیان یارانه مردم قطع می‌شود؟
طیب‌نیا که رسانه‌های اصلاح‌طلب از وی به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان یاد کرده‌اند، منتقد اصلی پرداخت یارانه‌های نقدی به این شکل بوده است.
آیا در دولت احتمالی پزشکیان یارانه مردم قطع می‌شود؟

اخیرا در محافل خبری خصوصا نزدیک به جریان اصلاحات از «علی طیب نیا»‌ به عنوان فرمانده اقتصادی مسعود پزشکیان نام برده شده است.

 

روزنامه‌های اصلاح طلب روز دوشنبه 11 تیرماه با تیترهایی چون «طبیب اقتصاد» با خبر حمایت «علی طیب‌نیا» از این کاندیدای ریاست جمهوری روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها ظاهر شدند.

 

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در مطلبی با عنوان « طبیب تورم»‌ نوشت:‌ «علي طيب‌نيا، وزير اقتصاد دولت اول روحاني از مسعود پزشكيان حمايت كرد. طيب‌نيا به تازگي با پزشكيان ديدار كرده و خبرگزاري‌ها از او به عنوان «فرمانده اقتصادي پزشكيان» ياد كرده‌اند.»

 

بازخوانی مواضع و اقدامات طیب‌نیا می‌تواند شناخت بیشتری به مردم در خصوص نظرات و عملکرد وی درباره اقتصاد و گفتمان اقتصادی پزشکیان دهد. چه اینکه این نامزد انتخاباتی همواره تاکید کرده که به نظر کارشناسان برای اداره امور رجوع خواهد کرد.

 

طیب نیا زمانی که وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت روحانی بود در روز 26 مرداد سال 1394 در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: «دوشنبه شب قرار است یارانه‌های نقدی واریز شود و چنین روزی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.»

 

البته افرادی چون «بیژن نامدار زنگنه»‌ وزیر نفت دولت روحانی بعد از صحبت‌های طیب نیا بر همین موضوع تاکید کرده و یارانه‌های نقدی را «عذاب الیم»‌ نامیده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تقریباً ٨٠ تا ٩٠ درصد درآمد ناشی از فروش شرکت گاز و ٨٠ درصد درآمد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از محل فروش فرآورده‌ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهارداشت: «جمع کردن پول هدفمندی و رساندن به موقع آنها واقعاً «عذاب الیمی» است و همان طور که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعاً عذاب آور است. برهمین اساس، بسیاری از شب‌ها از نگرانی اینکه چطور باید پول هدفمندی یارانه‌ها را تأمین کنیم، خوابم نمی‌برد.»

 

طیب‌نیا از جمله منتقدان بحث پرداخت یارانه‌های نقدی بدین شکل بوده و در سال 92 بیان می‌کند که «‌ سالانه 42 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی به خانواده ها می‌شود، در حالی كه طرح های عمرانی كشور در حدود 10 هزار میلیارد تومان است و در شرایط ركودی میزان پرداخت یارانه نقدی چهار برابر كل طرح‌های عمرانی است.»

 

وی در تشریح مواضع خود و دولت روحانی درباره یارانه‌های نقدی اظهار کرده بود:‌« پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها به گروه‌های فقیر و متوسط ادامه می یابد، اما پرداخت برابر به همه آحاد مردم با عدالت سازگاری ندارد.»

 

این سخنان از سوی طیب‌نیا زمانی مطرح شد که یارانه‌های نقدی 45 هزار تومانی به طور ماهانه به مردم پرداخت می‌شد.

 

«اکبر ترکان» ‌مشاور رئیس حسن روحانی در مورد عدم حضور طیب‌نیا در کابینه دوازدهم  بیان کرده بود: « مشکل قلبی طیب‌نیا باعث شد که وی از حضور در کابینه دوازده انصراف دهد و معاون او جایگزینش شود.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.