.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور : شدت بارندگی در زمان کم عامل تخریب بالای سیلاب در سوادکوه است
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری علت تخریب بالای سیلاب در سوادکوه را شدت بارندگی در زمان کم دانست و گفت: از آن جایی که فرصت نفوذپذیری آب در بارندگی شدید در بالا دست وجود ندارد، سیلاب همراه با تخریب شدید همراه بوده است.

 

 

موسی مقیمی مهر روز سه شنبه که به همراه عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مدیر کل مدیریت بحران مازندران از منطقه سیلزده سوادکوه بازدید کرده اند در گفت و گو با خبرنگار شمال نیوز افزود: اگرچه اجرای طرح های آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب ضروری است، اما تغییر اقلیم و بارش های سیل آسا کنترل سیلاب را سخت کرده است.

 

وی با توضیح این که طبق دستور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طرح مطالعاتی آبخیزداری در منطقه سوادکوه مطابق با شرایط و تغییرات اقلیمی شروع شده است، ادامه داد:‌ عملیات آبخیزداری هم در کاهش خسارات سیل و هم در کاهش فرسایش خاک موثر است، اما به شرط آن که سایر دستگاه‌ها در مدیریت پایدار از منابع آب و خاک با منابع طبیعی همکاری کنند.

 

وی با تاکید بر این که بهره‌برداری غیراصولی و بی‌رویه از منابع طبیعی در شرایط تغییر اقلیمی که بارندگی ها سیل آسا شده است، خطر تخریب را صد چندان می کند، تصریح کرد:‌ هدف از اجرای عملیات آبخیزداری کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش پروژه های آبخیزداری است.

 

مقیمی مهر با توضیح این نکته که طی سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ صندوق توسعه اعتباراتی را به استان مازندران داد که در اجرای اقدامات حوزه آبخیزداری بسیار موثر بود تشریح کرد: خوشبختانه در سفر استانی رئیس جمهور شهید به مازندران اعتبارات خوبی برای استان مصوب شد که انتظار داریم این اعتبارات هر چه سریع‌تر وارد چرخه اداری شود تا ما بتوانیم کارهای اجرایی لازم را انجام دهیم.

 

خسارت ۱۳ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی سوادکوه شمالی

 

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی نیز در این بازدید گفت: بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب هفته گذشته بیش از ۱۳میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارات ناشی از ورود سیلاب به اراضی شالیزاری، تخریب سر دهنه ها و رانش اراضی کشاورزی در مجاورت رودخانه ها بوده است.

 

وی افزود: طی بازدیدها و جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌ها از دهیاری‌ها و شوراهای روستاها و پس از جمع‌بندی اولیه مشخص شد به حدود ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

 

شدت بارندگی در زمان کم عامل تخریب بالای سیلاب در سوادکوه است

 

بازدید از مناطق سیلزده دو دانگه و کیاسر شهرستان ساری که خسارت زیادی به بخش های زیر بنایی به خصوص کشاورزی زراعی و باغی وارد کرد ،از دیگر برنامه های سفر امروز نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به مازندران است.

 

بارندگی های سیل آسا سه‌شنبه پنجم تیرماه در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد کرد که خسارات زیادی را بر جای گذاشت. طبق آمار هواشناسی بیش از ۶۰ میلی متر بارندگی در کمتر از ۲۴ ساعت ثبت شد.

 

شدت بارندگی در زمان کم عامل تخریب بالای سیلاب در سوادکوه است

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.