.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادعای عجیب آذری جهرمی؛ مردم اینترنت پرسرعت نیاز ندارند
وزیر ارتباطات دولت روحانی ضمن اعتراف به کارنامه ضعیفش در توسعه فیبرنوری، گفته است به اعتقاد او مردم به این اینترنت پرسرعت نیاز نداشتند و اقبالی به آن نشان نمی‌دادند.
ادعای عجیب آذری جهرمی؛ مردم اینترنت پرسرعت نیاز ندارند

«مردم به اینترنت پرسرعت فیبر نوری نیازی نداشتند؛ توسعه ندادیم»؛ این خلاصه توضیحی است که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در مورد کارنامه وزارتخانه‌اش در توسعه فیبرنوری ارائه داد. او که در توییتر به یک کاربر پاسخ می‌داد، نوشت: در توسعه اینترنت خانگی در ایران «کارنامه مطلوبی نداشتم». 

 

او گفت تمرکزش بر توسعه اینترنت همراه بوده و دلیلش برای این بی‌توجهی به اینترنت خانگی را «کاربرد نداشتن» اینترنت پرسرعت فیبرنوری برای مردم اعلام کرد. طبق گزارش رسمی رگولاتوری، در سال 1398 یعنی در اوج دوران مدیریت آذری جهرمی میزان پوشش فیبرنوری «صفردرصد» بود.

 

     

 

وزیر ارتباطات دولت روحانی می‌گوید تمرکز خود را روی اینترنت همراه گذاشته است؛ اما رهاکردن اینترنت پرسرعت خانگی، فقط باعث آسیب به اینترنت ثابت نشده؛ کارشناسان می‌گویند این کار باعث شده مصرف چندده میلیون مشترک همگی روی شبکه همراه قرار بگیرد و «کیفیت و سرعت اینترنت موبایل را نیز کم کند»

 

طبق آمارها 80 درصد مصرف اینترنت مردم ایران، روی شبکه همراه است و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا این عدد کاملا برعکس است. آرش کشتگری، کارشناس حوزه شبکه در این خصوص می‌گوید شبکه همراه هم تجهیزات گرانتری دارد و هم به دلیل  اینکه به‌هر حال یک فناوری مبتنی بر امواج است، همواره در معرض اختلال است و از آن مهمتر اینکه ظرفیت مشخصی را می‌تواند سرویس‌دهی کند. وقتی در یک نقطه ساختمان‌های جدید ساخته می‌شود، به تعداد کاربرانی که به یک دکل خاص متصل می‌شوند، اضافه می‌شود و همین باعث «افت کیفیت و سرعت» می‌شود. ساخت یک ساختمان بلند، باعث ایجاد نقاط کور اینترنت در برخی مناطق می‌شود.

 

از طرفی اینترنت فیبرنوری سرعتی 30 برابر اینترنت همراه دارد؛ همه این دلایل باعث می‌شود که «در دنیا اصل مصرف اینترنت بر روی اینترنت پرسرعت خانگی باشد» و اینترنت همراه برای فضاهای بیرون باشد. کشتگری می‌گوید «سیاستگذاری اشتباه در دهه نود» ریشه اصلی مشکلات امروز اینترنت کشور است.

 

گفتنی است محمدجواد آذری جهرمی با مدرک لیسانس مهندسی برق، در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات دولت دوازدهم بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.23 seconds.