.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: ۱۰ هزار فرصت شغلی با احیای واحدهای راکد در مازندران ایجاد شد
استاندار مازندران با بیان اینکه، دولت سیزدهم مصمم به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و یا نیمه فعال است، گفت: ۱۰ هزار فرصت شغلی با احیای واحدهای راکد در ماه های اخیر در استان ایجاد شد.

 

به گزارش شمال نیوز،یوسف نوری روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۰ هزار فرصت شغلی در مازندران افزود: دولت مردمی سیزدهم به ریاست رئیس جمهور شهیدمان آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، نسبت به احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و یا نیمه راکد در کشور و از جمله در مازندران اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده است.

 

وی اظهار داشت: در همین راستا نیز تاکنون ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و یا نیمه فعال کشور با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار همت توسط دولت مردمی سیزدهم فعال و به چرخه اقتصادی کشور بازگشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مازندران نیز ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی که به طور میانگین بیش از هفت سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند، در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی اظهار کرد: بازگشت این تعداد واحدهای احیا شده با افزون بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال سرمایه برای بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر نیز شغل ایجاد کرد.

 

مقام عالی دولت در مازندران بر لزوم ایجاد زنجیره کامل برای فروش محصولات تولیدی در استان تاکید کرد و با بیان اینکه نسبت به انجام این مهم غفلت شده است، بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به راه اندازی شرکت های تعاونی تولیدی در استان اقدام کند تا با همراهی بانک های عامل این زنجیره تشکیل و تکمیل شود.

 

نوری با بیان اینکه تولید کننده نباید برای تامین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات دغدغه ای داشته باشد، ببان کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله وظایف دولتمردان است.

 

استاندار مازندران: دولت سیزدهم مصمم به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است

استاندار مازندران تصریح کرد: باید سکوهایی ایجاد شود تا تولید کنندگان بتوانند محصولات خود را به راحتی در داخل یا دیگر استان ها و یا حتی در بازارهای جهانی به فروش برسانند.

 

نوری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تقویت اقتصاد روستاها تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان خرد می توانند چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورند.

 

وی ادامه داد: در صورت تقویت اقتصاد روستایی، در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، علاوه بر جهش تولید با مشارکت مردم، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی نیز خواهیم بود.

 

وی با اشاره به در پبش بودن انتخابات گفت که حضور گسترده مردم در این رویداد مهم سیاسی کشور، تقویت پایه های انقلاب اسلامی را به همراه خواهد داشت.

 

مازندران با افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه همکاری های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

 

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

 

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

 

از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

 

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل با حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است در کنار ان ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند. مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.