.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون جهاد استان : گوشت قرمز، شکر و مرغ منجمد برای هیات‌های مذهبی مازندران تامین شد
معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تامین گوشت قرمز، شکر و مرغ منجمد برای هیات‌های مذهبی استان برای اطعام دهی ماه محرم خبر داد.

 

 

به گزارش روز دوشنبه شمال نیوز از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران سید محمد جعفری گفت:‌تا کنون ۱۹۰ تن گوشت قرمز گرم، ۲۸۰ تن شکر برای توزیع بین هیات‌های مذهبی پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد:‌با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی و تایید کارگروه اقدام مشترک ذیل ستاد تنظیم بازار استان این کالاهای اساسی و با مسوولیت سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بین هیات های مذهبی توزیع می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از هیات ها و تکایا نیاز به مرغ منجمد اعلام کردند، سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری های خود را انجام داده و مجوز تخصیص میزان ۲۰۰ تن مرغ منجمد را از کارگروه اقدام مشترک دریافت کرد.

 

جعفری گفت:‌هیچگونه محدودیتی در تامین و توزیع کالا اساسی مورد نیاز مساجد و تکایا و هیات های مذهبی در استان مازندران وجود ندارد.

 

ماه محرم که آغاز می‌شود مردم هر منطقه در مازندران به فراخور داشته‌ها و توانایی‌های مادی خود میزبان عزاداران حسینی می‌شوند، حال این داشته‌ها برای میزبانی به اندازه کاسه‌ای برنج باشد و یا خرواری برداشت شده از شالیزارهایشان، اصل این است که مردم این دیار هر آنچه ارادت به این امام دارند در میزبانی شایسته از عزادارانش به نمایش می‌گذارند.

 

عشق و ارادت مردم مازندران به امام حسین (ع) در تلاش برای پذیرایی از مهمانانش که در عزاداری ها شرکت می کنند تنها به چند روزه ابتدای ماه محرم خلاصه نمی شود و پیشتر و ماهها قبل از این ایام، برنامه‌ریزی ها و تلاش ها برای مهیا کردن وسایل بجای آوردن رسم اطعام دهی در این ایام انجام می شود.

 

اطعام‌دهی، رسم و سنت خاص و ویژه ماه محرم در مازندران بویژه روستاهای این استان است که بنا به وسع مالی و اقتصادی افراد در مرحله بجا آوردنش، شکل و شمایل خاص خود را از مجمعه گذاری و پخت غذا با اندک داشته فرد در منزل گرفته تا تامین غذای شب محرم برای عزاداران یک مسجد و باز گذاشتن درب منزل و پذیرایی پرشمار عزاداران در روز تاسوعا و عاشورا را شامل می‌شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.664 seconds.