.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنشهای بین المللی به ترور اسماعیل هنیه
شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران واکنشهای بین المللی را به همراه داشت.
واکنشهای بین المللی به ترور اسماعیل هنیه

شمال نیوز: شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران واکنشهای بین المللی را به همراه داشت.

 

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

 

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

 

واکنش کاخ سفید به ترور اسماعیل هنیه

 

کاخ سفید در اولین واکنش خود به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کرد که از گزارشهای مربوط به ترور وی مطلع است.

 

واکنش پنتاگون به ترور اسماعیل هنیه

 

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مطلع بودن آمریکا از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که نظری در این باره ندارد.

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که آستین در پاسخ به سوال روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره گفت: چیزی برای گفتن در این رابطه ندارم.

 

بیانیه حماس

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

 

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

 

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.

 

روسیه: ترور هنیه جنایت غیرقابل قبول است

 

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ترور منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ فلسطین در تهران را محکوم کرد.

 

در ادامه واکنش‌ها به خبر شهادت اسماعیل هنیه، وزارت خارجه روسیه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

 

وزارت خارجه روسیه، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را یک «جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول» خواند و آن را محکوم کرد.

 

ترکیه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

 

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه به خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران واکنش نشان داد.

 

وزارت خارجه ترکیه ترور منجر به شهادت اسماعیل هنیه را محکوم کرد.

 

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را «نفرت انگیز» خواند و محکوم کرد.

 

واکنش وزیر افراطی صهیونیست به ترور اسماعیل هنیه

 

عمیحای الیاهو وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیا است!

 

وی مدعی شد: مرگ هنیه دنیا را اندکی بهبود می بخشد و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افراد که باید بمیرند، در کار نخواهد بود.

 

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به ترور اسماعیل هنیه

 

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی هیچ واکنشی نخواهد داشت.

 

جهاد اسلامی: ترور اسماعیل هنیه مردم ما را از ادامه مقاومت باز نمی‌دارد

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که « شهادت رهبر بزرگ ملی اسماعیل هنیه را تسلیت می‌گوییم و بر همبستگی خود با جنبش حماس در مقاومت تاکید می‌کنیم.

 

این جنبش تاکید کرد که این عملیات تروریستی «مردم ما را از تداوم مقاومت منصرف نخواهد کرد.

 

محمود عباس: ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک است

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در طی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

 

عباس با محکومیت شدید این اقدام گفته، ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

 

وی در ادامه تاکید کرد، توده‌ها و نیروهای مردمی را به اتحاد، صبر و استواری در برابر اشغالگری اسرائیل فرا می‌خوانم.

 

نتانیاهو به کابینه: درباره ترور هنیه حرف نزنید

 

به دنبال ترور منجر به شهادت اسماعیل هنیه، شبکه المیادین از دستور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره این موضوع خبر داد.

 

نتانیاهو به وزرای کابینه رژیم صهیونیستی دستور داده در خصوص خبر ترور اسماعیل هنیه، اظهار نظر نکنند.

 

انصارالله یمن ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

 

در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، جنبش انصارالله یمن در این باره بیانیه صادر کرد.

 

جنبش انصارالله اعلام کرد که «ترور رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ حماس برادر اسماعیل هنیه، یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

 

ابومرزوق: شهادت هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

 

موسی ابومرزوق عضو بلندپایه دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت، ترور اسماعیل هنیه "اقدامی بزدلانه‌ است" و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 

سامی ابوزهری از سران جنبش حماس نیز در واکنش به ترور و شهادت هنیه گفت، ما در دل جنگی باز برای آزادسازی قدس هستیم و برای پرداخت هر بهایی آماده‌ایم.

 

طالبان شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت

 

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

 

در این بیانیه آمده است: «شهادت، دروازه وسیعی است که خداوند منان محبوبان درگاهش را به ملاقات خود قبول می‌کند. شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود. شهادت ایشان را به خانواده‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.»

 

ترکیه: ترور «اسماعیل هنیه» نفرت‌انگیز است

 

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» ئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران را «نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

 

ساعاتی پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

 

انصار الله یمن: ترور شهید هنیه نقض آشکار قوانین بین المللی است

 

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور برادر و فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

اولین واکنش روسیه به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

 

«کنستانتین کوساچف» نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ترور رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناگزیر باعث تحکیم و اتحاد صفوف جنبش ضد اسرائیلی در جهان خواهد شد.

 

وی دراین‌باره نوشت: حملات اسرائیل به مواضع حزب الله و حماس در بیروت و تهران که ظاهراً منجر به کشته شدن رهبران عالی‌رتبه این دو جنبش شد، منجر به از بین‌رفتن تهدیدها نخواهد نشد، بلکه به معنای ناگزیربودن تحکیم صفوف مقاومت ضد اسرائیلی در جهان است.

 

میقاتی ترور هنیه و حمله به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد

 

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان گفت: ما به شدت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که چنین اقدامی خطری جدی درباره گسترش دایره نگرانی‌ها است.

 

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

 

عمار حکیم: ترور هنیه ملت فلسطین را از ادامه راه پیروزی باز نخواهد داشت

 

رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را تسلیت گفت.

 

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق گفت: ما در حزن و سوگواری برای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با ملت صبور فلسطین و جنبش‌های مقاومت فلسطین شریک هستیم. این اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر ضعیف‌تر از آن است که مردم فلسطین را از ادامه حق حرکت در مسیر پیروزی برای آرمان عادلانه خود باز دارد.

 

طبق گزارش فرات نیوز، عمار حکیم گفت: ما به شدت این عمل جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقابل این رژیم غاصب بایستد. خداوند شهید هنیه را بیامرزد و به برادران و هم‌مسیرانش عزم و اراده ادامه مسیر شهادت تا زمان تحقق پیروزی مسئله عادلانه فلسطین را بدهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.01 seconds.