.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکست انحصار مشاوران املاک و دلالان با اجرای سامانه خودنویس
کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: از سال گذشته با راه اندازی سامانه خودنویس شاهد آن هستیم که انحصار مشاوران املاک و دلالان در این بخش برطرف شده است.
شکست انحصار مشاوران املاک و دلالان با اجرای سامانه خودنویس

ولی زاده کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه همزمان با اتمام فصل تابستان شاهد بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن هستیم گفت : در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن با رونق بسیاری همراه شده که بخش عمده ای از آنها ناشی از راه اندازی سامانه خودنویس بوده است چراکه بخش عمده ای از نیازهای مستاجران از طریق این سامانه تامین شده و طبق بررسی های انجام شده هزینه های مستاجران هم از طریق سامانه خودنویس کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار اجاره مسکن نیازمند تداوم فعالیت این سامانه است چراکه به گفته بسیاری از مستاجران از سال گذشته با راه اندازی این سامانه بخش زیادی از انحصار و دلالی که در بازار اجاره مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک ایجاد شده بود رفع شده و ما شاهد رونق این بازار هستیم.

 

او ادامه داد: در شرایط کنونی با راه اندازی این سامانه شاهد آن هستیم که قدرت انتخاب متقاضیان بازار مسکن افزایش یافته است و شاهد کاهش و یا صفر شدن هزینه های انعقاد قرارداد هستیم. یکی از مزیت های مهم سامانه خودنویس  اعطای قدرت انتخاب به مردم جهت مراجعه به مشاوران املاک و ایجاد امکان عقد رایگان قرارداد اجاره یا معامله مسکن است که موجب کاهش ۱۶۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم در ۵ ماه گذشته شده است .

 

ولی زاده تاکید کرد:  به گفته بسیاری از مستاجران همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس روند استفاده از این سامانه بسیار آسان و راحت بوده و مردم جهت عقد قراردادهای خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و  افراد می توانند ۲۴ ساعته و هفت روزه هفته قراردادهای خود را ثبت کنند.

 

این کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه پیش از این یک انحصاری در بین  مشاوران املاک و دلالان در حوزه اجاره مسکن ایجاد شده بود گفت:  بسیاری از قراردادهای مسکن پیش از هزینه های گزافی برای مستاجران داشت و همین امر خود یک انحصاری را در بازار ایجاد کرده بود که خوشبختانه با راه اندازی این سامانه انحصار ها شکسته شده و ما شاهد کاهش هزینه ها در این بخش هستیم.

 

او اظهار کرد: ادامه یافتن این سامانه در حوزه بازار اجاره مسکن و حوزه بازار مسکن می تواند زمینه را برای ایجاد ثبات قیمتی در بازار فراهم کند که در آینده می تواند خیال مستاجران را راحت کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.