.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نروژ یک نفر را در ارتباط با پیجرهای منفجرشده تحت پیگرد قرار داد
پلیس اوسلو یک شهروند نروژی ـ هندی را در ارتباط با فروش دستگاه‌های پیجر به حزب‌الله لبنان تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
نروژ یک نفر را در ارتباط با پیجرهای منفجرشده تحت پیگرد قرار داد

هویت این مرد «رینسون خوزه» اعلام شده و گفته شده که او ۳۹ سال دارد. خوزه بنیانگذار یک شرکت بلغارستانی است که گفته می‌شود بخشی از زنجیره تأمین پیجرهای منفجرشده در لبنان بوده است.

 

پلیس اسلو روز پنجشنبه گفت: «روز گذشته پلیس منطقه‌ای گزارشی از مفقود شدن یک فرد در ارتباط با پرونده پیجر دریافت کرد. یک پرونده مفقود مفتوح شده و ما درخواست پیگرد بین‌المللی برای این شخص ارسال کرده‌ایم.»

 

خبرگزاری رویترز گفته روز ۱۸ سپتامبر با خوزه در ارتباط با انفجار پیجرها تماس گرفته اما او به تماس‌ها پاسخ نداده است.

 

شرکت «دی‌ان مدیا»، کارفرمای خوزه گفته او که در اداره فروش این شرکت رسانه‌ای کار می‌کند روز ۱۷ سپتامبر برای شرکت در یک همایش عازم بوستون شده و از یک روز بعدترش شرکت قادر به برقراری تماس نبوده است. 

 

طبق اطلاعات ثبت‌شده خوزه شرکت «نورتا گلوبال» را در سال ۲۰۲۲ در بلغارستان راه‌اندازی کرده است. 

 

مقام‌های بلغارستان درباره نقش این شرکت در عرضه پیجرهای منفجرشده تحقیق کرده‌اند اما هنوز شواهدی مبنی بر اینکه این دستگاه‌ها در داخل بلغارستان تولید یا از خاک این کشور صادر شده‌اند نیافته‌اند. 

 

برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند خوزه شهروند نروژ است اما در کشور دیگری متولد شده است. 

 

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داده که او بعد از سفر کاری به آمریکا در هفته گذشته ناپدید شده است. 

 

رژیم صهیونیستی هفته گذشته طی دو روز اقدام به انفجار گسترده دستگاه‌های ارتباطی در لبنان کرد و دست‌کم 37 نفر را به شهادت رسانده و هزاران نفر را زخمی کرد.

 

در این اقدام که تحلیلگران، از جمله رئیس اسبق سیا آن را «اقدامی تروریستی» توصیف کرده‌اند صدها پیجر، دستگاه واکی تاکی و پنل‌های خورشیدی به صورت همزمان در سراسر این کشور عربی منفجر شد. 

 

تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از دستگاه‌های مختلفی که در نقاط مختلف لبنان منفجر شد نشان می‌دهد که قربانیان حادثه در لحظات انفجار درگیر انجام کارهای روزمره (رانندگی، کار در بیمارستان، خریدهای روزانه و غیره) بودند.

 

با آنکه رژیم صهیونیستی مدعی شده که هدف از انفجار این دستگاه‌ها حمله به نیروهای حزب‌الله لبنان بوده انتشار صحنه‌های فوق نشان می‌دهند که هدف اصلی رژیم ایجاد رعب، وحشت و هرج و مرج در میان عموم مردم لبنان بوده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.008 seconds.