.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین ربات فیزیوتراپ ایران رونمایی شد
نخستین ربات «اگزو اسکلتون لگن» ایران با نام «هگزا» که توسط پژوهشگران ایرانی طراحی و ساخته شده است، روز پنجشنبه در اولین رویداد ایده‌پروری مسئله‌محور رفاه، نشاط و سلامت سالمندی در مشهد رونمایی شد.
نخستین ربات فیزیوتراپ ایران رونمایی شد

این ربات فیزیوتراپ پوشیدنی با تلاش پژوهشگران مرکز تحقیقات رباتیک دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است.

 

مدیر طراحی و ساخت نخستین ربات فیزیوتراپ در این خصوص به خبرنگاران گفت: ارائه این محصول گامی مهم در توان بخشی و توان افزایی سالمندان و افراد کم توان محسوب می شود، افزایش جمعیت سالمندان نیاز به فناوری های نوین در حوزه سلامت را بیش از پیش گوشزد می سازد، ربات هگزا با قابلیت های فراوان و هزینه ای به مراتب کمتر از نمونه های خارجی، می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد کم توان و سالمند ایفا کند.

 

علیرضا اکبرزاده توتونچی افزود: ربات فیزیوتراپ هگزا با وزنی سبک و قابلیت تنظیم برای کاربران مختلف و بهره گیری از موتورهای پیشرفته و حس گرهای دقیق طراحی شده توسط تیم، به بهبود حرکت و تعادل افراد کمک می کند. این ربات همچنین با استفاده از حسگرهای الکترومایوگرافی و سنسورهای حرکتی، اراده و نیاز حرکتی فرد را تشخیص داده و با الگوریتم های هوشمند، حمایت لازم را ارائه می دهد.

 

وی گفت: سنسورهای اندازه گیری حرکت "FUM-IMU" و کفی های هوشمند "FUM-Insole" نیز از دیگر دستاوردهای این پروژه هستند که با ارائه اطلاعات دقیق از حرکات اندام و فشار کف پا، به بهبود کنترل ربات و افزایش ایمنی کاربر کمک می کنند. این تجهیزات، همراه با درایورهای "FUM-Driver" که برای کنترل موتورهای ربات طراحی شده اند، مجموعه ای کامل و یکپارچه را برای توانبخشی رباتیک فراهم می آورند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.006 seconds.