.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفتگو با علیرضا خمسه درباره «بابا پنجعلي»
گفتگو با علیرضا خمسه درباره «بابا پنجعلي»

بازيگر نقش «بابا پنجعلي» در مجموعه پايتخت با اشاره به اين‏كه «دلم براي شخصيت باباپنجعلي تنگ مي‌شود» گفت: اين سريال به مسائل واقعي درون جامعه مي‌پرداخت و آينه‌اي از واقعيت‌هاي جامعه را به تصوير مي‌كشيد.

«عليرضا خمسه» در يك برنامه تلويزيوني گفت: ديالوگ‌هاي بابا پنجعلي بيشتر از آنچه روي آنتن رفت بود، ولي تنابنده در طول نوشتن و اجرا به اين نتيجه مي رسيد كه اگر ديالوگ هاي او كمتر شود نتيجه بهتري دارد و همين طور هم شد.
وي ادامه داد: تنابنده پس از نگارش داستان و ديالوگ‌ها بعدا متوجه مي‌شد كه اصلا اين جملات مناسب باباپنجعلي نيست و آنها را حذف مي‌كرد. بابا پنجعلي با فقط برخي كلمات خطاب به پسرش مي‌گفت كه: من هستم، به تو متكي هستم و تو را مي‌شناسم.

خمسه با بيان اين‌كه دلم براي شخصيت باباپنجعلي تنگ مي‌شود، اظهار داشت: آنچه ديديد كار من به تنهايي نبود، بلكه كار مقدم، نويسندگان سريال، احمد مهران‎فر كه همواره پيشنهادات خوبي داشت و خانم رامين‎فر بود. هسته مركزي تيم ما يك هسته تئاتري بود و چند بازيگر مدام با هم چالش و بده بستان داشتند كه همين باعث پيشرفت كار بود.

بازيگر نقش باباپنجعلي درباره نقاط ضعف سريال پايتخت نيز تصريح كرد: اي‎كاش اين موقعيت براي گروه فراهم مي شد تا به جاي 2ماه و نيم، ما 5 ماه براي توليد وقت داشتيم تا ماحصل كار بهتر شود. مخصوصا روزهاي آخر ما زمان كم داشتيم. مثلا هر انساني به طور معمول بايد در طول شبانه روز 8 تا 10 ساعت استراحت كرده بخوابد ولي اگر قرار باشد كه عوامل به جاي 10 ساعت كار كردن 20 ساعت كار كنند، به طور حتم راندمان كار پايين مي‌آيد.

وي با بيان اينكه فشار كار به حدي بالا بود كه گاهي احساس مي كرديم مثل روبات هستيم، افزود: حتي با اينكه در روزهاي آخر مردم در لوكيشن ما حضور داشتند و به ما دلداري مي دادند؛ ولي ما خسته بوديم و خواب‌مان مي‌آمد. شب آخر كه داشتيم بخش‌هاي مربوط به مشهد رفتن را تصويربرداري مي كرديم سر من درد مي كرد و سنگين بود. فقط به خدا مي گفتم كه به من قوت بده تا امشب را هم به پايان برسانم. زمان ما خيلي كم بود و بهتر بود تا كارمان را زودتر شروع مي‌كرديم.

خمسه همچنين درباره اينكه معمولا سريال هاي ايراني شروع خوبي دارند ولي از پايان‌بندي ضعيفي برخوردارند، گفت: شايد سريال ما آينه روابط ما باشد. در دوستي‌هاي‌مان هم همين كار را مي‌كنيم. معمولا خوش‎استقبال و بدبدرقه هستيم كه خيلي خوب نيست. بايد به همان خوبي كه يك ارتباط يا كار را شروع مي كنيم، با همان خوبي و خوشي هم تمام كنيم. خوشبختانه كار ما همان طور كه به خوبي و خوشي شروع شد، با خوبي و خوشي هم تمام شد و همه دوست مانديم. خيلي از گروه ها به خاطر فشارهايي كه در طول كار وارد مي‌شود، متلاشي مي‌شوند و ارتباطاتشان گسسته مي‌شود ولي پايتخت از جمله معدود كارهايي بود كه اين گروه با همان پيوستگي روز اول ماندند.

وي ادامه داد: بسياري از سريال‌ها بد تمام مي‌شوند، تصورم اين است كه مهم‏ترين علت آن كمبود زمان است. فكر كنيد كه مثلا چهار قسمت نوشته شده و بعد آرام آرام قسمت پنج نوشته مي‌شود و يك‌باره نويسنده از گروه عقب مي‌افتد و گروه منتظر مي‌مانند. بحث رساندن سريال به آنتن و فشار كمبود زمان به كار لطمه مي‌زند و راه‎كارش اين است كه امروز كه هنوز در ماه فروردين به سر مي‌بريم، براي سال آينده و نوروز برنامه‌ريزي كنيم.

وي در پايان سخنانش در برنامه بامدادي شبكه يك با بيان اينكه مردم به ويژه كودكان نمي توانند ما را از نقشمان جدا كنند و همين امر سبب شده بود كه دوقلوهاي سريال گاهي به من بابا خمس‏علي بگويند، گفت: من از مازندراني‌ها قدرداني مي‌كنم، آنها با همه حساسيت‌هايي كه بود، به ما اجازه دادند تا درباره‌شان سريال بسازيم، به زبان‌شان صحبت كنيم و زيبايي‌هاي زندگي‌شان را به تصوير بكشيم.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();
نظرات خوانندگان :

شمه 19 فروردين 1390
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت روزی تاوان تمسخر مازنی ها را خواهید گرفت
محراب محبی 19 فروردين 1390
مازندرانی ها را خوب به مسخره گرفت آقای خمسه حالا میاد میگه که من دلم برای نقش بابا پنجعلی تنگ شد .منظور آقای خمسه با این حرفش این بود که دلم برای مسخره کردن مازندرانی ها تنگ شد . آقای خمسه مثل این که یادش رفت 60درصد مسئولین کشوری ولشگری کشور مازندرانی هستند آقای خمسه باید بری بمیری که مسئولین کشور را به مسخره گرفتی
میعاد یاری 19 فروردين 1390
آقای خمسه امیدوارم که یادت نرفته باشد که بعد از انقلاب زمان جنگ استان مازندران بیشترین شهدا را در سطح کشور داد اول به خاطر خدا و بعد به خاطر حضرت امام خمینی و بعد به خاطر شما و خانوادهای شما تا در راحتی باشید حالا میایی مازندرانی ها را به مسخره میگیری ای بی انصاف.
ارزش های حضرت امام را زیر پا گذاشتی واقعا که بی معرفتی .
حسن نوری 19 فروردين 1390
آقای خمسه دروغ نگو کجا مازنی ها به تو اجازه دادند تا در باریشان فیلم بازی کنی من اگر جای شما بودم پیشنهاد آقای سیروس مقدم را نپذیرفتم همه ی دستندر کاران این مجموعه باید در آن دنیا جواب گو باشند
مرتضی 19 فروردين 1390
ای مازنی های عزیز شنیدین که می گویند ازماست که بر ماست من این سوال را از شما عزیزانی دارم که سنگ مازنی بودن را به سینه می زنید کدامتان الان به زبان مازنی یا بقول خودمان گیلکی صحبت می کنید ایا الان جوان زیر 30سالی پیدا می شود که بزبان گیلیکی صحبت بکند و افتخار بکند که مازندرانی هست من مازندرانی ساکن تهران هستم واقعا باید به آذری ها تبریک گفت که چندین نسلشان در تهران هستند ولی اصالت زبان خود را حفظ کردن ولی من ایام عید بصورت ماموریتی رفتم به ساری با زبان مازندرانی از جوانی سوالی کردم وآن جوان کاملا با لهجه مازندرانی و به زبان فارسی بمن گفت آقا فارسی بگو من متوجه نشدم واقعا ای ولا به خودمون
kamy 19 فروردين 1390
آقای خمسه وبای دوسال پیش تهران هنوز تو تن تو هست اگر درمانش نکنی این چند قطره غیرت شما هم میکروبی میشه وگرنه ملعون تاریخ هنر میشی
رضایی 20 فروردين 1390
من مازندرانی و ساکن تهرانم. بچه هام متولد تهرانند و دانشجو هستند .شناسنامه هر3تا فرزندانم را از مازندران گرفتم تا بدانند مازنی اند . اما متاسفانه امسال عید به زادگاهم رفتم دیدم همه اقوام با بچه ها شون فارسی حرف میزنند .اما بچه های با جنبه ام با انها مازندرانی صحبت میکردند. واقعا به خودم و بچه هام بالیدم. که متولد و ساکن تهرانند ولی اصالت مازندرانی بودن خودشانرا حفظ کردند
هانیه 20 فروردين 1390
من هم یک خوزستانی هستم و با بچه هام مازنی حرف می زنم بابا پنجعلی
نا شناس 20 فروردين 1390
خدائيش اقاي خمسه نقشش را به خوبي ايفا كرد.
درود بر اين مرد پرافتخار سينما و تلويزيون ايران
مهدي 1 تير 1394
باسلام و احترام.
اگر فيلم پايتخت مربوط به آذري ها و ترك زبانها بود كل شهرهاي آذري زبانها آشوب ميشد و تظاهرات ميكردنند ، كه البته درستش همينه. آدم اگر براي خودش شخصيت قائل نشه از ديگران چه انتظاري داري. من نميگم فيلم در مورد مازندراني ها ساخته نشه ، ساخته بشه ولي ترور شخصيتي نباشد و به تمسخر گرفته نشه. خودم قلبا پايتخت رو دوست دارم ولي اي كاش ميشد فيلم پايتخت رو بهتر اجراش كرد.
مهدي 1 تير 1394
باسلام و احترام.

بعضي از كارها و حرفهايي كه در فيلم پايتخت وجود دارد اصلا در شان ما مازندراني ها نيست و موجب مسخره شدن ما توسط ديگران ميشه. آدم بايد احترامات رو حفظ كند ، درسته فيلم پايتخت بايد طنز باشد تا مردم شاد بشونند اما نه به هرقيمتي. آقا سيروس همه چيز پول نيست.
در ضمن دوستان آقاي خمسه و بازيگران مقصر نيستند كه همه به اين عزيزان حمله ور شديد ، مقصر اصلي سيروس مقدم و تنابنده هستند. با اين كارها محبوبيت خودشان را گم ميكنند.
ایران 2 تير 1394
برادران با اصالت مازنی من، تو رو خدا ناراحت نشید، این فقط برنامه طنز هستش. وقتی طنز با لهجه های اصیل پهلوی اجرا میشه، تاثیرگذاریش صدچندان میشه. مثل لهجه شیرین جنوب و خوزستان و بوشهر!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.016 seconds.