.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر ساری مطرح شد؛
اولتیماتوم عضو شورا به مدیران میاندرود
شمال نیوز: عضو شورای اسلامی شهر ساری، با اشاره به استفاده بیش از حد کارکنان از فضای مجازی که هرماه حدود 7 میلیون تومان هزینه تحمیل می کند و بسیاری اوقات کارکنان از وظیفه ی اصلی خویش باز میمانند، پیشنهاد کرد:

شمال نیوز- سیده سعیده فلاح: بیست و پنجمین جلسه شورای شهر ساری پس از یک هفته تاخیر که بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه شورای شهر ساری لغو شده بود، شامگاه یکشنبه 15 دی ماه، به صورت علنی و با حضور تمامی اعضاء و در ساعت مقرر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز، در نطق پیش از دستور نسبتا طولانی این هفته از سوی علیجان شمشیربند به چند مورد مهم اشاره شد که در زیر آمده است.

- به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام که قدمت تخت جمشیدی دارند
- توسعه پارکینگ های فضای باز و طبقاتی در نقاط مرکزی شهر
وی با اشاره به جلوگیری از حمل زباله شهرستان میاندرود و روستاهای اطراف ساری به منطقه چهاردانگه افزود: به مدیران شهری میاندرود متذکر می شوم به هر طریق ممکن اگر بخواهند موجب ناراحتی مردم منطقه را فراهم کنند متوجه پاسخگو عواقب آن نیز باید باشند.
عضو شورای اسلامی شهر ساری، با اشاره به استفاده بیش از حد کارکنان از فضای مجازی که هرماه حدود 7 میلیون تومان هزینه تحمیل می کند و بسیاری اوقات کارکنان از وظیفه ی اصلی خویش باز میمانند، پیشنهاد کرد: با تقویت اتوماسیون اداری و حرفه ای کردن آن موجب استفاده صحیح کارکنان از این تکنولوژی شده و در بخش مالی هم موجب صرفه جویی می شود.

جمال باقری در این جلسه با اشاره به وضعیت معابر سطح شهر گفت: یک گروه پایش منطقه ای از سوی شهرداری مناطق لازم است تا نسبت به مرمت معابر سطح شهر کنترل و نظارت داشته باشند.
وی روشنایی نامناسب برخی مناطق، وضع عجیب زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی و همچنین برخی سرعت گیر های بتنی موجود در سطح شهر را که خود باعث بروز تصادف می شوند را مورد انتقاد قرار داد.

سعید نجاریان با اعلام اینکه بودجه سال ۹۳ شهرداري ساري1600 ميليارد ريال پيش بيني شده است اظهار داشت: براي منطقه يك شهرداري 540ميليارد ريال،براي منطقه دو 380 ميليارد ريال،براي منطقه سه 180 ميليارد ريال و برای ساير موارد هم ۵۰ ميليارد ريال بودجه در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر ساری با تاکید بر بر ضرورت توجه جدي به مقوله عوارض و ساماندهي آن ابراز اميدواري کرد: بودجه سال آينده به خوبي تصويب شود.

كوروش يوسفي عضو شوراي شهر ساري نیز در جلسه علني اين هفته شورا با تاكيد بر اين كه ما به عنوان نمايندگان مردم كه مسئوليت سنگيني بر دوش داريم در ارتباط با احقاق حق آنها بايد از انفعال دوري كنيم ، به بدهي برخي ادارات به شهرداري اشاره كرد و گفت: در میان بدهکاران به شهرداری ساری، از بدهی 150 میلیون تومانی تا بدهی دو میلیارد تومانی وجود دارند.
وي با ابراز تاسف افزود : مدیر یکی از دستگاه ها که 11 سال عوارض نداده است، وقتی فیش عوارض به دست او رسید، فیش عوارض را پاره کرده است.
یوسفی اظهار داشت: اگر در اين مورد مسامحه شود تحقق بودجه هاي پيش بيني شده با مشكل مواجه خواهد شد و خواستار اصلاح نحوه وصول مطالبات شهرداري شد

فرامرز نقیبی در ادامه جلسه با اشاره به دو مقوله درآمد و هزینه در خدمات گفت: در پیش بینی بودجه باید به این موضوعات توجه شود.
وی افزود: درآمد امروز مشهرداری منطقه 3، به سه میلیارد هم نمی رسد در حالیکه برای سال 93، پیش بینی 18 میلیاردی شده است که دور از واقع نگری است.
نقیبی در واکنش به سخنان شمشیربند مبنی بر قدمت تخت جمشیدی پروژه های نیمه کاره یادآور شد: تکمیل و احقاق بودجه پل ذغال چال و کمربندی شمالی با پیگیری شورای سوم به یکسال نرسید.
وی خاطر نشان ساخت: افزایش بیش از حد بودجه برای سال آینده منطقی نیست، ما نمی توانیم به دنبال معجزه باشیم لذا بودجه را واقعی ببندیم.

مسعود پیری در جلسه علنی شورای شهر ساری با بیان اینکه کلی گویی مارا به جایی نمی رساند گفت: آنالیز آیتم های درآمدی شهرداری که پیش بینی شده اس بودجه را رقم می زند.
وی افزود: تنظیم بودجه سازمان ها با حساسیت انجام می شود تا درآمد آنها نیز واقعی باشد.

در ادامه جلسه دکتر مهدی احمدی، با اشاره به وضعیت نامناسب پیاده روها اظهار داشت: با توجه به فصل زمستان و بارندگی زیاد، از شهرداری تقاضا دارم تا نسبت به اصلاح سنگفرش های بد در پیاده روها اقدام کنند.
وی همچنین افزود: نرخ تاکسیرانی و اتوبوس رانی لازم است تا در پایان سال تصویب و ابلاغ شود که از سال جدید اجرا شود.

سید محمد جعفری دیگر عضو شورا در این جلسه گفت: شهر بدون سرمایه گذاری آباد نمی شود.
رئيس كميسيون طرح و برنامه شوراي شهر ساري با بیان اینکه بسیاری از پروژه های نیمه تمام بدلیل نبود سرمایه گذار است، افزود: شهر بدون سرمايه گذاري آباد نمي شود و لذا شهرداري براي استفاده از ظرفيت هاي سرمايه گذاران بايد راهكارهاي خود را تعيين و اعلام نمايد .
وی همچنین بر لزوم رعایت قواعد نامگذاری میادین و اماکن نیز تاکید داشت.

نماينده شهردار ساري در امور شورا ها با حضور در این جلسه گفت: یکی از اتفاقات مهم بعد از انتخاب شهردار، نوشتن و تصویب بودجه است.

محمد حسن محمدی کیادهی با بیان اینکه بودجه سال 92 کسری نخواهد داشت، اظهار داشت: پيش نويس بودجه سال ۹۳ شهرداري نيز زودتر از موعد مقرر به شورا ارسال خواهد شد.
وی افزود: یکی از نکات مهمی که در تحقق بودجه شهرداری تاثیر دارد، قیمت های منطقه ای است.
نماينده شهردار ساري در امور شورا ها در پايان اعلام كرد : تمامي پیشنهادات اعضاي شورا كه در جلسات علني مطرح مي شود در بودجه لحاظ خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عرشيا 16 دي 1392
ازاينكه اعضاي محترم شوراظاهرا لحن صحبتشان بهترشده ومنطقي باموضوعات شهري برخوردميكنند سپاسگذاريم ضمنا باتوجه به عملكردخوب عبوري خصوصا پياده روسازي كه درتمام شهر درحال انجام است وكانال سازي بازگشايي معابركمربندي شمالي احداث پارك وآسفالت معابرودوربرگردانها واصلاح ميدان فرح آبادكه رضايت شهروندان ساروي راحاصل شده است جا دارداعضاي محترم شورانيزنهايت همكاري را درجهت شكوفايي ساري داشته شده است خداوندجزاي خيردهد
نا شناس 16 دي 1392
بادورهم نشستن وخوردن شيريني وميوه وصحبت از زمين وآسمتن كردن چيزي درست نمي شه چرا كه اولا )شهرداردرجلسه حضور نمي يابد وارزشي براي شورا قائل نيست پس انتقادات اعضا به كيست ؟كوگوش شنوا؟
ثانيا )شورابايد فعال وخلاق باشد تابعداز 2 هفته حرفهاي تكراري شورا ي 8 سال پيش رابه سمع مردم نرسونندمشكلات راهمه ميدانندشورابايد كارآفريني كند راه كار حل مشكلات را پيداكند نه اصلا سرمايه گذاران ونخبه هارادر بخشهاي مختلف درهرجلسه دعوت كند.
ثالثا)شورا مگر 7 نفره هست كه تحركي از ديگر آقايان پيوندي-مدينه-شعباني-آقاميري-ذليكاني...پيدا نيست؟
نا شناس 16 دي 1392
ما فقط داریم پیاده رو تغییر میدهیم و رنگ امیزی میکنیم و لاغیر
رضا 16 دي 1392
با سلام .آقا به كي بگيم نيروهاي شركتي سه ماهه كه بيمه شون رد نميشه . يه دكتر نمي تونن برن بچه ها . آقايون شورا كجايين اول يه سوزن به خودتون بعد جوالدوز به ديگران .
نا شناس 16 دي 1392
نقیبی جان
رای از منطقه 3 گرفتی . حالا ضدش حرف می زنی
تو باید به فکر توازن توسعه شهری باشی
مثلاً اگه یه نقطه از شهر درآمد نداشت باید بودجه شو قطع کنی؟؟
نا شناس 16 دي 1392
شهر كه بزرگتر نداشته باشه ميشه همين...
نا شناس 16 دي 1392
عبوری در قلب ماست منطقه سه شهرداری نیاز خیلی بیشتری دارد حال ما فهمیدیم که عبوری فقط مدیون خون شهداست روح شهدای منطقه سه از این کار عبوری خوشحالند همانطور که عکس این بزرگواران ز زمان شهرداری ساری در شهر خودنمایی می کند روحشان هم این منطقه را نور افشانی می کند آفرین بر همت والای این شهردار محبوب که خود نیز از خانواده منحصر به فرد شهداست
من از طریق این سایت برای همه شهروندان ساری آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم عبوری روزی سکان یک وزارت خانه ای را بگیرد و در کمک به مناطق محرومی مانند منطقه سه را به همه مدیران نشان دهد
عبوری عزیز با زبان ساده می گویم ما از همه عوامل شهرداری و شما متشکریم
سما 16 دي 1392
خیلی جالبه اکثرمسئولین شهر ازمنطقه سه هستند واکثر کسانی که برای شورای شهر شرکت کرده بودند اومده بودند درمنطقه سه(بلوارکشاورز)برای خودشون ستاد باز کرده بودند طوری بود که هیچ مغازه ای موقع انتخابات امکان نداشت ستاد نباشه بخصوص اطراف مسجد شکوهی وبیش از 60درصد مردم شرکت کننده در انتخابات هم از بلوارکشاورزبودن ولی حالا کمترین بودجه رو برای این منطقه درنظر گرفتن خیلی جالبه بودجش طوری که نصف بودجه مناطق دیگه هم نمیشه متاسفم برای مسئولین...
علي 15 دي 1392
آقاي كه نوشتي نقيبي جان
توصيه مي شود بيشتر مطالعه كن تا سوء تفاهم ايجادنكني تحقق بودجه 18ميلياردي براي منطقه سه ،شهردار بايد پوست مردم را بكند تابودجه تعيين شده محقق گردد
نا شناس 15 دي 1392
تشکر از شجاعت سردار شمشیربند در دفاع از حق مردم مظلوم چهار دانگه و شهروندان ساروی در بحث دفن زباله
علی ایمانی 16 دي 1392
ظاهراٌ شهرداری محترم ساری با نادیده گرفتن تخلفات ساختمانی و تعامل با متخلفین برای کسب درآمد از طریق جرائم ساختمانی قصد تحقق یرنامه بودجه خود را دارد .
متأسفانه امروز در ساری آنچه شاهد آن هستیم نادیده گرفتن ضوابط شهرسازی با احداث بنا بصورت اشغال 100% زمین است . این امر بر خلاف اصول اولّیه شهرسازی است زیرا این امر موجب می شود که ساکنین اینگونه مجموعه ها علاوه بر آنکه از داشتن فضای سبز و حیاط که همان فضای بازی کودکان است محروم گردند از داشتن نور طبیعی و اشعه خورشیدی نیز بی بهره بمانند و این موضوع در دراز مدّت بر سلامتی جسمی و روانی ساکنین این مناطق اثرگذار خواهد بود علاوه بر آن یکی از عناصر معماری سنتی ایرانی و اسلامی که حیاط است زیر پا گذاشته می شود .
ضابطه سطح اشغال در شهر ساری بسته به منطقه آن بین 45 الی 55% است . شهردار قبلی ساری آقای مهندس حجازی با تلاش فراوان و با جلوگیری از تخلفات سطح اشغال این مقدار را محدود به حداکثر 70% با اخذ جریمه نمودند لیکن امروز شاهد آن هستیم که این مقدار حتّی در بعضی مواقع از 100% هم تجاوز می کند ( در حالتی که برای ساختمان کنسول هم درنظر می گیرند ) .
جا دارد شهرداری ساری به جای رنگ آمیزی تیر برق و نصب المانهای دکوراتیو در سطح شهر از دانش شهرسازی برای سلامتی و رفاه حال مردم بهره مند گردد .
نا شناس 16 دي 1392
عبوری عزیز ما مردم راهبند حامی شما هستیم و از حمایتهای تنها شما ازین منطقه کمال تشکر را داریم راهبند هنوز هم محروم است و تنها شما می توانید این منطقه را آباد کنید
نا شناس 17 دي 1392
آقای محترم گذشت آن دوره ای که ما را به شورا پاس می دادند و باید می رفتیم پیش شورا گردن کج کنیم الآن روز سه شنبه خود شهردار محترم در کمال رافت و مهربانی مشکلات ما را حل می کند و شما نگران پوست کندن نباشید بخدا مردم ساری آنقدر بزرگ هستند که با رفتار احسن مجموعه شهرداری بیشترین کمک را در آبادانی شهر را بکنند
نا شناس 17 دي 1392
چیه عبوری عبوری می کنی !!!!!!!!!! راست میگه بنده خدا،بجای تیربرق رنگ زدن و... به فکرشهرسازی باشین !!!!!
نا شناس 16 دي 1392
با اين اوضاع شهرداري تا چند ماه ديگه رسما ورشكسته ست...
نا شناس 17 دي 1392
بهترین حرف و ساده ترین جمله را اقای مسعود پیری عنوان نمود:
آنالیز آیتم های درآمدی شهرداری که پیش بینی شده اس بودجه را رقم می زند.
به واقع کلام همین است.
نا شناس 17 دي 1392
تشکر از سایت شما نیوز ای کاش نطق کامل آقای شمشیربند رو روسایت مگذاشتین
نا شناس 21 دي 1392
این اقایون چه نون بهم قرض میدن اون از عبوری یکی از شمشیربند یکی از پیری خلاصه بجای این حرفها باید بفکر شهر باشین نقاشی دیوارها واقعا لازمه؟؟ ما پیاده رو نداریم اسفالت نداریم فقط همین نقاشی کم داشتیم باید جوابگوی خدا باشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.