.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصفیه‌خانه فاضلاب؛ گام نهایی برای برخط‌سازی پردازش زباله در قائمشهر
عملیات اجرایی ساخت طرح تصفیه‌خانه خانگی سامانه پردازش زباله قائمشهر با ظرفیت ۳۵۰ متر مکعب تخلیه لجن در شبانه‌روز امروز -پنجشنبه- آغاز شد.

 

تصفیه‌خانه فاضلاب؛ گام نهایی برای برخط‌سازی پردازش زباله در قائمشهر

 

به گزارش شمال نیوز،محل انباشت زباله قائمشهر با سال‌ها قدمت در کنار رودخانه تلار و در نزدیکی روستای دیوکلا سفلی واقع شده است. بر اساس آمارهای رسمی، روزانه ۲۳۰ تن زباله از قائمشهر جمع‌آوری و در محل دفن زباله روستای دیوکلا سفلی انباشته می‌شود.

 

با توجه به پیامدهای زیست‌محیطی و بهداشتی که محل فعلی جمع‌آوری زباله شهر قائمشهر دارد طی این سال‌ها همواره وعده‌هایی از سوی مسوولان امر برای جابه‌جایی یا راه‌اندازی سایت پردازش زباله در این محل مطرح می‌شد که البته در قالب حرف و سخن باقی ماند.

 

این در حالی است که وضعیت مکان فعلی انباشت زباله‌های قائمشهر مناسب نیست. به طوری که علاوه بر زشتی بصری ناشی از کوه زباله در ورودی شهر و کنار رودخانه، بو و دود آن نیز همواره ساکنان منطقه و بسیاری از مناطق اطراف را می‌آزارد.

 

زمزمه برای جابه‌جایی محل انباشت زباله های قائمشهر که از اوایل دهه ۸۰ توسط مسوولان وقت مطرح شده بود اکنون وارد ۲ دهه شده و طی این سال‌ها اقدامات و حرکاتی برای رفع این معضل در حال انجام است.

 

ایجاد سایت پردازش زباله از جمله این اقدامات صورت گرفته است تا از این طریق بخش قابل توجهی از زباله هایی که در این نقطه از شهر قائمشهر دپو می شود بازیافت شود.

 

همسو با این اقدام مسوولان امر اجرای سیستم‌های مطابق با محیط زیست برای تبدیل شیرابه‌های زباله در این سایت کلید خورد و ساخت آن امروز پنجشنبه با حضور استاندار مازندران در محل سایت آغاز شد.

 

شهردار قائمشهر در این مراسم گفت: روزانه ۲۳۰ تن زباله در شهر قائمشهر جمع‌آوری می‌شود که در حال حاضر فقط پنج درصد آن بازیافت می‌شود.

 

کاظم علیپور با اشاره به جدیت شهرداری قائمشهر برای رفع این معضل همیشگی شهر اظهار داشت: برای این منظور خط پردازش زباله در حال اجرا است و در مراحل پایانی کار قرار دارد و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی خط پردازش زباله ۶۰ درصد زباله های شهر بازیافت می‌شود و ۴۰ درصد مابقی در سکوها دپو نمی‌شود.

 

شهردار قائمشهر گفت: زباله‌های بازیافت نشده پس از تبدیل به لندفیل زباله دفن بهداشتی می‌شود.

 

"لندفیل یا خاک چال به گودال یا محلی گفته می شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می شود. یکی از ویژگی های خاک‌چال‌ها داشتن سامانه زهکشی شیرابه و لایه های نفوذ ناپذیر در کف و دیواره است تا آبهای زیر زمینی با شیرابه خروجی از زباله ها آلوده نشوند. "

 

علیپور ادامه داد: در همین راستا تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد که ظرفیت پذیرش روزانه ۳۵۰ متر مکعب معادل ۷۰ کامیون را دارد.

 

وی گفت: ماهیت این تصفیه‌خانه فاضلاب بیولوژیک است که آب خروجی از آن برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز قابل استفاده می باشد.

 

شهردار قائمشهر هزینه اجرای این طرح را ۷۰ میلیارد ریال و مدت آن را سه ماهه عنوان کرد و افزود: این طرح تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.